Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 18. juli 2007 #1 Skrevet 18. juli 2007 mener jeg har lest et sted noe om at hvis mannen din har en rhesus + blodtype (fex 0+) og du har en vanlig blodtype (fex A, AB, B osv) så var det noe om at etter fødsel så måtte mor få antistoffer tilført, så hun ikke skulle utvikle antistoffer mot barnet, eller noe i den duren..og et eller annet om at de første forsøkene ville ende i SA fordi kroppen din trengte noen forsøk på å forstå at mannens sædceller ikke var en trussel for kroppen din.. kan dette stemme?? mannen min har en 0+ type, og jeg A..tror jeg hadde SA allerede noen mnd etter at vi ble sammen,legen mente i alle fall det..siden har jeg gått på pp, men slutta for over 3 år siden. har bare vært alternativ i prevensjonen siden da, men nå prøver vi..tror kanskje at det har vært nok en SA siden vi begynte å prøve i slutten av mai.. flere som har erfaring med dette blodtype-opplegget?? er litt nervøs for at det ikke skal funke..
BabyButterfly<3fødeklar Skrevet 18. juli 2007 #2 Skrevet 18. juli 2007 Det gjelder hvis MOR har RHESUS NEGATIV. Jeg hadde en SA i uke 10 nå for et par uker siden. Da måtte jeg til utskrapning og da jeg var på vei hjem fra sykehuset ringte de meg fordi jeg måtte komme tilbake for å få en sprøyte med antistoffer. Først da så de på blodprøvene mine, som jo viste at jeg er rhesus negativ. Hvilken blodtype mannen din har spiller altså ikke så stor rolle... Men hvis mannen min også har rhesus negativ (vet ikke hva han har), så hadde jeg i teorien ikke behøvd den sprøyta. For da danner ikke kroppen min antistoffer mot hans blod... Vet ikke om du skjønte? Men altså, hvis ikke du har rhesus negativ, er det ikke noe å bekymre seg for
Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 18. juli 2007 takk for info..når du sier det, så husker jeg nå at det gjaldt mor..da kan jeg slippe den tanken i hodet.. synd å høre om SA, det skulle egentlig vært forbudt ved lov!!
Modesty Blaise Skrevet 18. juli 2007 #4 Skrevet 18. juli 2007 Jeg er også rehsus minus og måtte få antistoffer etter utskraping. Så det gjelder nok bare for oss. Noen som vet hva som kan skje når far også er rehsus minus? Vi er visst det begge to og når har jeg mistet to ganger på 7 mnd...Kan dette spille noe inn?
Athene75 Skrevet 18. juli 2007 #5 Skrevet 18. juli 2007 Det gjelder hvis mor er resus negativ og far resus positiv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå