Gjest Ut på tur Skrevet 18. juli 2007 #1 Skrevet 18. juli 2007 Hva er det egentlig som skjer når man skrives inn? Jeg var hos JM i dag og fikk beskjed at innskriving hadde de ikke tid til om sommeren så det måtte jeg ikke regne med at vi skulle. Jeg trodde dette var en viktig del av fødselen og det var da de fikk meg inn i "systemet" på sykehuset i forholdet til fødselen.Og så er det er jo bl.a da vi skal levere ønskebrevet.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2007 #2 Skrevet 18. juli 2007 Var på journalskriving i Stavanger forrige uke. Det er visstnok bare et prøveprosjekt hvor man må møte for å skrive inn personalia, pårørende, riktig telefonnummer osv. Dette for å forhindre at de skal spørre disse "kjedelige" spørsmålene hvis man kommer inn med rier samt få riktig adresse og evt. forsikring for "våre nye landsmenn". Tror ikke det er kjempeviktig, og det er ingen undersøkelse i den forstand. Ønskebrevet leverte jeg ikke inn, det er best å ta med det til selve fødselen ifølge min jordmor. Tror ikke at dette er noe de gjør alle steder i Norge uansett.
Kosel Skrevet 18. juli 2007 #3 Skrevet 18. juli 2007 forskjellig praksis ved forskjellige sykehus..Jeg har ikke hørt noe om det. Skal føde ved Ahus - forhåpentligvis i dag:)! hehe Jeg lurte på dette selv, og en eller annen her inne sa at i Oslo og omegn er det bare bærum sykehus som har denne praksisen på fast basis.. (Dette skal ikke jeg si sikkert da...for jeg aner ikke.) Ingen av mine venninner eller bekjente har vært på journalskriving heller..
Gjest Ut på tur Skrevet 18. juli 2007 #4 Skrevet 18. juli 2007 Jeg skal føde på Bærum så da er det vel kanskje bare de som har det. På svangerskapskurset fikk vi beskjed om å ta med brevet til innskriving fordi det var litt seint til selve fødselen. Det var litt rart for de sa ingenting da om at det ikke var noe innskriving om sommeren.... ja ja ungen kommer nok ut uansett
Kosel Skrevet 18. juli 2007 #5 Skrevet 18. juli 2007 Ja, ut kommer de uansett.. Du kan jo bare ta en telefon inn dit å høre da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå