Learning to fly Skrevet 18. juli 2007 #1 Skrevet 18. juli 2007 Jeg er tante til ei jente på snart 16 år. Hun har en kjæreste som er 18. De har vært sammen siden før jul, og er total integrert i hennes familie:) Han overnatter hoss henne, er med hele hennes familie på hytta, skal være med de til syden, og nå skal han også være med hele familien når mormoren skal feire 60 årsdag en hel helg på hotell på Geilo. Da skal barn, barnebarn og oldemoren være med. Wow tenker jeg, er dette nytt i tiden? Hørte aldri om slikt når jeg var "liten". Det er jammen fint att de har så godt forhold til gutten (familien hennes), og når mine unger blir så gamle og får seg kjærest, så kan det godt hende det blir på samme måte. Men er det vanlig? Noen erfaringer?
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 18. juli 2007 #2 Skrevet 18. juli 2007 Vanlig og vanlig. Tror det har mer med familien enn tiden å gjøre. Og litt med hvor seriøst kjæresteforholdet er, hvor moden ungdommene er, og ikke minst hvor god familien og "den nye tilveksten" går over ens. Men det stemmer nok at dette ikke var veldig vanlig for noen år tilbake. Søskenbarnet mitt, hun er 19 nå, har hatt kjæreste i 3 år, og han har gradvis blitt mer og mer inkludert i familien og motsatt. Vært med i bryllup, i runde dager, på ferie osv. Jeg tror forholdene til disse unge parene har større sjangs for å vare om de føler at de ikke må "snike" seg til å være sammen.
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 18. juli 2007 #3 Skrevet 18. juli 2007 Det har vært slik med de kjærestene jeg har hatt i hvertfall:)
Blue Lady Skrevet 18. juli 2007 #5 Skrevet 18. juli 2007 Sånn hadde vi det også når jeg og sambo ble sammen! Jeg var 16 og han var 18. Såklart ikke med en gang da, men når vi hadde vært sammen en stund så hadde vi det sånn. Synes det var kjempefint at de tok i mot han på den måten. Vi er sammen enda og har snart 2 barn sammen så d å jo ha vært positivt for alle!
Learning to fly Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 18. juli 2007 Ja, det varer sikkert lengre når en er så "integrert". Men så tenker jeg også, er det bra da? Kjenner endel som har vært sammen fra 15-16 års alderen. Og alle sier att de føler att noe av ungdomstiden er borte/ikke opplevd. De har ikke kunnet flørte og vært litt "vill" i ungdommen. Ikke hatt flere forelskelser som kunne settes ut i livet osv. Det er vel vanskeligere å gjøre slutt viss man føler att det "går ut over" hele familien/alle blir triste viss det må bli slutt... Aner ikke jeg altså, bare noen tanker. Men tror nok jeg ville inkludert kjærestene ganske mye, for da har man jo også mer oversikt over hva de driver med når de er såpass unge.
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 18. juli 2007 #7 Skrevet 18. juli 2007 Det var slik for meg og min mann,men tror ikke det var så veldig vanlig..Vi ble sammen når vi var 14 år,og i løpet av kort tid var vi uadskillige,og foreldrene våres skjønte vel at vi mente alvorlig:)Vi er fremdeles sammen 12 år etter;o)
Etaner Skrevet 18. juli 2007 #8 Skrevet 18. juli 2007 Vi hadde det sånn. Ble sammen når vi var 16 og 18. Mamma ble oppriktig gla i mannen min fort og så nok at det ikke bare var no tull hehe,,Vi hadde nok noen diskusjoner ang. overnatting, men det tok ikke lange tiden før hun aksepterte det også. Vi flyttet sammen etter 1 år og har siden det (og før) blitt inkl. i hverandres familie tradisjoner. 11 år siden snart det.
*Isabell* Skrevet 18. juli 2007 #9 Skrevet 18. juli 2007 Var slik da jeg og sambo ble sammen for ti år siden, da var vi 15 og 16:) Naturlig i min familie ihvertfall:)
Gjest Skrevet 18. juli 2007 #10 Skrevet 18. juli 2007 Vanlig syns jeg ... i allefall vært sånn her i min familie
Edelweis Skrevet 18. juli 2007 #11 Skrevet 18. juli 2007 for oss var det slik. men vi bodde sammen da, jeg var 17 når vi flyttet sammen. så hvis jeg ikke hadde vært inkludert i hans familie eller motsatt så hadde det bare blitt rart!
<3 + <3 + ? Skrevet 18. juli 2007 #12 Skrevet 18. juli 2007 Jeg var 17 da jeg ble sammen med sambo...og han var 26(!). Familiene våre tok det veldig fint. Var kanskje verst på hans side at jeg var så ung....men det gikk seg fort til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå