Gå til innhold

kjenne liv..??17+6

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 17+6 idag og har enda ikke kjent liv..Blir litt bekymra, men har vært hos jordmor og der fikk vi jo høre at d var liv.. men klarer ikke helt slappe av likevel.. Noen der ute som kan hjelpe meg slappe av??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søstra mi var over 20 uker før hun kjente.

Du har hørt lyd så da kan du sikkert slappe av:o) Når skal du forresten på ul?

Skrevet

d va så mye krøll me fastlege som ikke hadde sendt inn den delen på helsekortet, så den fabelaktige jordmora fiksa me sykehuset , så får nok brev i posten snart om når UL blir... venter i spenning =) og gleder meg masse,,,,

Skrevet

Hei! Hos meg ligger morkaka mellom babyen og magen (litt klønete forklart) sånn at babyen sparker inn i morkaka. Dette er ofte grunnen til at man ikke kjenner spark. Jeg kjente ikke ordentlige spark før i uke 20. Nå er jeg i uke 28 og nå er det MYE liv der inne :-) Det kommer nok, bare vær tålmodig og ikke bekymre deg så mye.

Skrevet

Jeg kjente ikke liv før i uke 23, og har kjent det hver dag siden....Så slapp heeeeeelt av:)

Skrevet

Ta det helt med ro. Jeg kjente ikke liv før i uke 24... Vi er alle individuelle, noen kjenner tidlig - andre sent. Hvis du er førstegangsfødende kan det også være at du ikke helt vet hva du skal kjenne etter;)

Skrevet

Eg kjente heller ingen ting på det tidspunktet (syntes det var merkeleg fordi ein skal jo kjenne liv tidlegare med nr. 2, og nr. 1 kjente eg i veke 17), men på ul viste det seg at morkaka ligg på framsida av livmora, og dermed dekkar det meste av området eg kan kjenne spark. Babyen må dermed sparke hardt nok til at eg kjenner det gjennom både morkake, livmor og mage.

Begynte ikkje å kjenne spark før eg var 20 veker på veg, men då var det til gjengjeld så tydeleg heilt frå første spark, at mannen min kunne kjenne det frå utsida.

For førstegongsfødande er det normalt å kjenne første spark mellom veke 17 og 20, seinare dersom morkaka ligg på framsida.

Skrevet

Tusen takk alle sammen =) Ble mye roligere av å lese dette.. Er også førstegangs så æ ane jo ikke ka æ skal kjenne etter,men gleder mæ nu til den dagen d kommer =) til da skal æ bare ta livet me ro å på den lille sine spark.. UL i neste uka, så d bli kjempe spennende =)

Skrevet

når det er førstegangs så er det skjelden at man kjenner liv før det har gått noen uker over 20....tror ikke du skal uroe deg alt for mye :)

for det merker babyen i magen at mamman er urolig har jeg hørt :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...