Gå til innhold

Hvordan få svigermor interessert i ungen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår gutt er min svigermors første barnebarn, og siden min mann er enebarn, så det er ikke flere barnebarn i vente på en stund.

Problemet vårt er at hun virker så lite interessert i ungen! Han er snart fire måneder, og hun har bare vært på besøk hos oss tre ganger, et par times tid per besøk. Når hun kommer, setter hun seg ned og forventer servering. Og jeg må alltid be henne selv om å holde ungen litt mens jeg ordner med kaffe. Hun tar bare ikke initiativ.

Svigermor er nylig blitt pensjonist, men jobber fortsatt deltid og lever et aktivt liv med masse reising og utflukter. Jeg unner henne det, men det ville være så flott om hun kunne prioritere å hjelpe sin eneste sønn med barnet, i hvert fall nå den første tida.

Vi oppfordrer henne ofte til å komme og hilse på barnebarnet, men det er nesten bestandig et eller annet som kommer i veien. Føler nesten at vi maser på henne.

Vi skjønner ingenting! Synspunkter?

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle føler seg gjerne ikke like komfortabel med slike små. Kanskje barnebarna må nå en viss alder før hun kan ”håndtere” dem? Selv om hun tross alt har hatt småbarn selv begynner det jo gjerne å bli noen år siden, så kanskje hun føler seg litt usikker.

Hos oss var ikke svigermor interessert gjennom hele svangerskapet. Men etter han var født eksploderte interessen.Så nå sliter vi faktisk nesten med det motsatte.

Skrevet

Har ikke noe tips, kan bare si at jeg har også en svigermor som ikke er noe spesielt interessert i sitt første og eneste barnebarn...

Det er stor avstand mellom oss, så det er ikke så ofte vi sees. Hadde trodd at når vi var der eller hun her så hadde hun vært litt mer ivrig. Men neida.. Hun tar ikke engang bilder av barnebarnet, noe som for meg er rart. Hun ba oss engang om å sende bilde av han der han hadde på seg noe hun hadde gitt han så hun kunne vis fram på jobb.. Hun er en sånn "skryte-bestemor". Mest opptatt av å fortelle andre at hun er bestemor, men ikke spesiellt interessert i ungen..

Vi har prøvd på alle mulige måter å få henne til å være mer med barnebarnet, men de eneste gangene hun holder på med han er når hun skal se på tv. Da kan han sitte på fanget hennes.. Ikke så mye av det heller lengere ettersom han ikke er spesielt glad i å bare sitte der. :)

I tillegg må vi alltid spørre om hun orker å holde han e.l....

Syns det er så synd at sønnen min ikke kommer til å få noe nært forhold til farmoren. Jeg syns det er så viktig.. Og jeg føler at vi foreldre virkelig har prøvd å legge til rette for at de skal bli kjent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...