Gå til innhold

Dere som bruker dagmammaer....

Anbefalte innlegg

Skrevet

...til barn mellom 1 og 3 år; slipper dere å betale for de da? Jeg tenker på kontantstøtta (forutsatt at dagmammaen er billigere enn hva man får utbetalt da)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ikke så mange som tar så lite for å være dagmamma?

Skrevet

Nå er det riktignok noen år siden (5-6) søstera mi hadde dagmamma. Dagmammaen hadde 5 barn hos seg og mamma betalte 3000,-/mnd... Det var kanskje litt lite eller?

Vet ikke om det var svart heller.

Hvor mye bruker en dagmamma å koste da?

Skrevet

Tror det er vanlig med 200-250 kroner dagen

Skrevet

Ja, da betalte ikke mamma mye nei, svart sikkert....

Skrevet

Vi har dagmamma til mini på 17 mnd og hun tar 35 kr pr time hun.Han er der ikke hver dag så det holder me kontantstøtta for oss

Skrevet

Min dagmamma tar 40 kr timen, men nå skal hun begynne med å ta 3500 kr for 4 dager i uken.

En barnehageplass koster ca.2500 kr (inkl.mat), da får en ikke kontantstøtte. Kontantstøtte er ca.3300 kr. så når vi trekker dagmammaplassen fra kontantstøtten da betaler vi 200 kr i mnd. for nesten full plass, kontra 2500 kr viss vi hadde hatt barnehageplass.

MEN, nå nærmer datteren vår seg 2 år, og til vinteren vil jeg ha henne i barnehage. Da VET ejg at det er mye ute og sånn.....

Skrevet

Ja, det var dette jeg mente! At man kan tape penger på å bruke barnehage kontra dagmamma siden man ikke får noe støtte når man bruker barnehage....

HI

Skrevet

Vår dagmamma tar 4000,- svart/mnd. Får ikke barnehageplass før neste år (hvis vi er heldige....). Kontantstøtten er som nevnt over ca 3300,-, og barnehage koster ca 2500,-. Men husk at barnetrygda gir ca. 1000,- i tillegg, så man kommer uansett bedre ut med dagmamma.

Skrevet

jeg har brukt dagmamma til nå, gutten min er 1,5 år. Hun tar 3300 for full plass. Rent økonomisk er det kjempe lønnsomt men selv om hun er en super dagmamma begynner gutten min å ha behov for flere utfordringer og mer boltringsplass en hun kan by på derfor begynner han i barnehage fra høsten;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...