Gå til innhold

Når fortalte dere foreldrene deres om graviditeten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor langt var dere på vei når dere fortalte det til foreldrene deres at dere venter barn? Er det sånn at det er vanlig å fortelle det etter uke 12?

Hadde vært gøy å høre litt av deres erfaringer om dette :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var vel ca 8 uker på vei tror jeg..

Hadde tenkt å vente til etter 12 uker, men bestemor kom å strøk meg på magen, og sa at man skulle nesten tro det var liv der, så da var det bare å si det.. ;)

Skrevet

Hannes fikk vite det like etter vi oppdaget det. Mine fikk vite det i uke 12.

Sist gang fortalte jeg det da jeg nesten var halveis.

Skrevet

8-9 uker på vei...

Skrevet

Jeg fortalte det til mamma med èn gang. Trengte noen å snakke med. Men hun klarte jo selvsagt ikke å holde kjeft, så jeg er litt lei meg for det. Føler hun sviktet litt (men jeg veeet jo at det er fordi hun bare er glad).

Men nå er jeg i uke 12, så nå er det "åpent" for alle :)

Skrevet

første gang, sa vi det med en gong eg hadde tatt graviditest testen..

andre gang fikk vi storesøster til å "si" det.

hun var bere 10mnd og kunne ikke prate da..

men vi sa:

hør stine har lært å prate, og alle satt og vente spent..

så sa vi.. "stine, du må sej "Storesøster"

litt av et sjokk..

hihi

Skrevet

jeg fortalte det til mine foreldre dagen etter jeg testa positivt=)

Skrevet

Vi fortalte det allerede i uke 7 da vi var der på ferie- bor annet sted i landet. Kun familie som vet, venner og andre, jobb og sann må vente til etter 12 uke.

Er det nicket du sikter til når du sier du har dårlig fantasi??

Skrevet

Vi fortalte det til mine i uke 12. Han ville ablsoutt vente med å fortelle det til sine så var vel 17 uker på vei før vi sa det der...

Ellers jobb/andre fortalte vi i uke 20...

Skrevet

Samme dag som jeg tok testen...Da var jeg 4+5 :) Mamma hadde bursdag den dagen, så jeg visste det kom til å bli verdens beste presang!

Skrevet

Fortalte det samme dag som jeg fant det ut selv, ca. 4 uker. Har så nært og godt forhold til foreldrene mine at det var helt naturlig. Hadde mistanke om graviditet før jeg fikk det endelig bekreftet, men det holdt jeg "kjeft" om . Samboer ville vente enda noen uker før han fortlate sine foreldre.

Skrevet

første gang, dagen etter test, spesielle omstendigheter, kunne ikke ta en operasjon, så måtte nesten si hvorfor.

andre gang var i uke 11

denne gangen skal de få UL bilde, så blir mellom 18- 20 da, da har vi helt sikkert en termindato og:)

Skrevet

Ja Miss Fat med spire :-P fant ikke på noe bedre!

Takk for mange svar. Gruer meg skikkelig til å fortelle det til mamma :-s

Skrevet

Vi var vel 14-15 uker på vei begge gangene:)

Skrevet

Fortalte det med det samme vi visste det til foreldrene min (som kan det med å holde kjeft, hehe), og svigers fikk vite det i uke 10 tror jeg. De er ikke riktig så flink til å holde snavla, så det var derfor vi gjorde det sånn...

Skrevet

Fortalte det til mamma med en gang. Var liksom bare "naturlig". Har vært litt mye negativt som har skjedd i familien og som hun sa selv: det var på tide med noe positivt:)

Skrevet

Vi fortalte det i uke 11 til begge familiene. Det passet best, for min familie bor på en annen kant av landet, og jeg ville ikke si det over telefon. Så da ventet vi til vi skulle på besøk :-)

Skrevet

Med Lucas venta vi til uke 13

Med snuppa i magen klarte vi og holde oss til uke 8

Skrevet

Ja, var vel rundt 5 uker tror jeg. Forrige gang fikk de vite det i uke 7-8.

Skrevet

tror jeg var rundt 5 uker første gang og andre gang var jeg 4 uker på vei...orker ikke å vente til det har gått 12 uker iallefall!

skjønner ikke at dere klarer å vente til det har gått 12 uker eller mere jeg hehe.....

Skrevet

er elendig på å holde gode nyheter hemmelig så her ble det fortalt med engang testen var positiv :)

Skrevet

Er jo ikke noen fasit på dette ;-p så det er bare å fortelle når dere vil... Her gikk det ikke så lenge, siden jeg bor i ei så LITA bygd, og folk såg at jeg var hos lege og jordmor i uke 7...

Skrevet

Vi sa det til opphav rundt uke 8, tror jeg. Bor langt unna på begge kanter, så ble telefoner. Søsken og andre etter uke 12.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...