Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 3 som bruker bleie enda og finnes ikke interessert i å gå på do eller potte. Men det som er mest irriterende er at når han bæsjer, så sier han ikke ifra! Og hvis vi spør sier han alltid nei og prøver å gjemme seg. Blir vi strenge i stemmen og spør han igjen ler han oss i ansiktet og nekter for å ha bæsja (enda vi vet han har det)

Han er riktignopk blitt storebror for snart tre mnd siden, men han er ikke så veldig sjalu og får mye oppmerksomhet, mer enn lillebror.

Noen som har tips til hvordan vi kan få han til å slutte å lyve? For det er det vi har sagt til han at han gjør, han lyver når han nekter for å ha bæsja, men det er visst bare gøy for han.

Evnt hva kan vi gjøre for å få han tørr?

Har prøvd å ha han ute uten bleie, men da må det være vær til det....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Len deg rolig tilbake, han blir tørr han her også.

Ang bæsjen. Har du forsøkt å vise interesse? Hvordan tar han det om du oppriktig spør om dere kan ta av bleia og se på bæsjen. Studere form og farge og ikke minst lukt. Og hvordan ser da bæsjen ut om han ikke putter den i bleia først men rett i do, flyter den eller synker den tro? Blir den rundere i doen enn når den blir presset flat med rumpa i bleia?

Skrevet

Sånn har det vært her også. Lillegutt blir 3 år om 1 mnd. (og ble storebror for 2,5 mnd siden)

Har aldri sagt fra ang. bæsj, og når vi har prøvd å la ham gå uten bleie har han først tisset så sagt ifra.

Men så har han oppdaget at andre barn på hans alder begynner å bli bleie-frie, og det har nok inspirert. Nå på mandag begynte han på ferien sin, vi fortalte ham hele helgen at mandag da slutter vi med bleia.

Han har vært såå flink, hatt noen uhell på kvelden bare.(har fortsatt nattbleia) Og han har vært livredd for bæsjen sin, rent hysterisk faktisk hvis den har kommet andre steder enn i bleia. Men i går bæsja han på do for første gang og var så stolt.

Vet ikke hvorfor han pluttselig var klar jeg, men vi prøvde oss med litt oppmuntring de første gangen.. feks. at han skulle få en bolle e.l. hvis han først sa ifra og så tisset på do. Men det trenger vi ikke gjøre lengre holdt med 2-3 bestikkelser..

Så pluttselig så kommer det tror jeg. Skjønner godt din frustrasjon (-;

Skrevet

Jeg har vist han bæsjen flere ganger, snakker om lukten. Men utover det har vi ikke snakket om det. Bare at han er stor gutt nå og store gutter bæsjer i do. Men jeg skal prøve det du sier, snakke enda mer om bæsjen... kanskje det hjelper... =))

Har tatt motet til meg nå og tatt av bleia, nå skal han få gå med truse og bukse hjemme, inne som ute... Han vil helst ha på bleie, men jeg har sagt at nå er det slutt på bleia på dagen. Og han har godtatt det. Dette er ca en time siden og første sett med truse og bukse er allerede bytta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...