Gå til innhold

St. Olavs i Trondheim: når blir man sendt hjem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med datra mi lå jeg på sykehus fra natt til tirsdag (regner fra da hun ble født) og til lørdag kveld. Bytta sykehus i mellomtida da, men dette var henholdsvis i Bodø og i Lofoten. Ingen komplikasjoner av noe slag. Er det 3 dager på St. Olavs, eller varierer det på plass / plassmangel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På st.olavs blir en jo sendt på barselshotellet 2 timer etter fødselen...

Hvis alt er bra da...

Også varierer det om en får ligge 2 eller 3 netter avhengig av når på døgnet babyen ble født...

Skrevet

I utgangspunktet er det 2 døgn ved vanlig fødsel og 3 ved KS.

Døgnet begynner å regnes fra kl.24 den dagen du føder. Så hvis du føder kl. 14.30 en mandag kan du bli til onsdagettermidag, eller torsdagsmorgen ved vanlig fødsel og et døgn lenger ved KS.

Hvis det oppstår komplikasjoner med mor eller barn får man selvfølgelig være lenger.

Jeg er forespeilet hjemreise torsdag når jeg skal ha KS mandag, så da blir det vel onsdag hvis man har vanlig fødsel:)

Skrevet

1.gangsfødende får 60 timer fra kl 24 den dagen barnet blir født, andregangs får 48 timer. Jeg kjenner bare to som har født på st.olavs, begge har fått være der i ca 4 dager pga problem med amminga, så det er ikke slik at de "kaster ut" folk dersom man ikke er klar

Skrevet

hørte på radioen for en stund siden at de ikke har kapasitet- så man får ikke ligge så lenge som man bør.. derfor velger jeg å føde et annet sted..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...