Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte pumper dere? Hvor mye får dere ut? Min vesle er 12 dager gammel. Jeg syns ikke produksjonen øker om jeg pumper ofte, heller tvert om. Jeg har absolutt ikke nok til å dekke hans behov så han må få morsmelktillegg også. Håpte kanskje å klare å øke produksjonen, men det ser ut til at melken minker. Noen som husker hvordan det var i begynnelsen da dere pumpet? Eller som er i situasjonen nå??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har fått mitt første barn nå. Slet litt med ammingen i starten, så jeg pumpet fordi jeg var sår. Ble overrasket over hvor lite som kom. Da han var omtrent en uke fikk jeg ut ca. 40 ml da jeg pumpet omtrent 5-6 min på hvert bryst. Har hatt en pause i pumpinga nå, ettersom han har hatt en økeperiode, men da jeg begynte pumpingen igjen i dag fikk jeg ut ca. 60 ml på ett bryst. Og da pumpet jeg bare noen minutter. Så det kommer seg :) Nå har ikke jeg noe problem med for lite melk da... Så han ammer bare det ene brystet om gangen, også pumper jeg det andre.

Ville anbefale deg å sjekke ut sidene til ammehjelpen. De er veldig fine. Har fått masse hjelp derfra. Kanskje du kan få hjelp til å finne årsaken til den lave produksjonen der?

Skrevet

Hei!

Jeg begynte også å pumpe pga av problemer med ammingen. I tillegg ville ikke tulla ha mat på natta så jeg måtte pumpe pga melkespreng. I begynnelsen hadde jeg mye melk men etter et par uker ble det mindre og mindre her også. Oppdaget at jeg hadde brystbetennnelse på ene siden så samme hvor ofte jeg pumpet så fikk jeg ikke ut så mye. Kunne sitte i 45 min og få ut 50 ml på begge bryst... Da samboer begynte å jobbe igjen ( han var hjemme i tre uker pga at jeg ikke fikk til ammingen og var temmelig nedfor) kunne jeg ikke sitte å pumpe hele dagen så jeg begynte med mme. Pumpet så mye jeg kunne da hun sov og samboer var hjemme slik at hun fikk noen flasker mm om dagen. Fra ca 3-4 uker har hun bare fått mme.

Jeg ville nok også tatt kontakt med ammehjelpen for å få litt tips til øking av prod. Selv snakket jeg med helsestasjonen og ammepoliklinikk på Ullevål men det virket som om de ikke skjønte problemet. Man skulle amme og konsentrere seg om det og ikke pumpe!

Lykke til hva du enn velger å gjøre, pumpe eller gå over til bare mme.

Skrevet

Får du ikke igang utdrivningen med pumpe,så klarer du ikke å øke produksjonene med bare pumpe heller..

Ellers så burde du pumpe annenhver time på dagen og ett par ganger om natta for å øke.

Ring legen din og hør om du får resept på den nesesprayen som gjør att det er letter å få i gang utdrivningen.

Husker ikke hva den heter da men.

Skrevet

Jeg prøvde også den sparyen men synes ikke den fungerte noe særlig. Kan godt henne det var pga brystbetennelsen da, ikke at sprayen var dårlig.

Gikk kjempe greit å få resept på den også, jeg snakket bare med hun i resepsjonen på legekontoret også fikk hun legen til å skrive under.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...