Gå til innhold

Har vore hos jormora idag og...


Anbefalte innlegg

Skrevet

ho trudde bebisen låg med rumpa ned... skal på UL imora.. så no er eg litt spent her.. har bare 2 veker igjen... håper egentlig ho tok feil da... men det spørst....

 

noken so har fått ungen snudd rette veien???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opplevde det med nr to. Men UL avslørte at ho låg med hode ned... Ikkje alltid jordmor har rett her, derfor ho sender deg til UL igjen. Lykke til! Det går nok bra!

Skrevet

Ho sa det ikkje var sikkert ungel låg med rumpa ned. men ville sjekke da.. men ho hørte ikkje hjertelyden så langt nede denne gangen heller... var høgre oppe på magen.. så spørst om den ligge med hodet oppe....

Skrevet

En venninne av meg fikk snudd babyen før fødsel i februar og sa det gikk greit selv om hun grudde seg på forhånd.

Skrevet

Jeg kommer rett fra sykehuset nå... min ligger i seteleie og jeg er 38+2 i dag... har fått full gjennomgang av hvordan en setefødsel foregår...

Skrevet

glemte å svare på spørsmålet ditt, jeg skal føde på haukeland og der snur de ikke babyen... men mulig det er forskjellige rutiner fra sykehus til sykehus..

Skrevet

Min venninne fødte på Haukeland, og de snudde babyen. Kanskje forskjellig praksis fra jordmor til jordmor der?

Skrevet

Det kan hende, han jeg snakket med i dag var lege... men han overkjøre meg fullstendig... hadde jeg ikke visst bedre så kunne man nesten tro at han tente på setefødsler.. han sa det var galskap å ta KS, galskap å snu... alt annet enn å føde vaginalt var galskap skulle man tro... virket nesten lei seg for at han skulle ut i ferie på fredag for da var det ikke han som var der når jeg skulle føde..

Skrevet

Uff, for en lege :-( Da jeg var på omvisning på Haukeland i mai spurte jeg jordmor om keisersnitt ang. setefødsel, spesielt hvis babyen var stor, men nei da - der fødte de vaginalt selv om det var en stor baby med rumpa først. Syns moren bør få lov å velge selv i slike tilfeller. En bekjent i Oslo som fikk i mai ble først satt opp på KS uten diskusjon fordi babyen lå med rumpa ned, men der snudde babyen seg selv så det ble vaginal fødsel i stedet. Nå skal min ligge med hodet ned, men jeg vet at det hadde stresset meg om jeg ble presset til setefødsel, selv om det pleier gå greit det også.

Skrevet

Ja det er det som stresser meg, at jeg ikke har noen ting jeg skulle ha sagt.. føler meg tvunget til å føde vaginalt.. nå vurderer jeg å ringe til førde og voss bare får å høre hva de sier...

Skrevet

Det kan være lurt ja, det er tross alt ikke så langt til Voss og vi har jo rett til å bestemme selv hvor vi vil føde. Voss får også kjempeskryt for fødeavdelingen sin.

Skrevet

skal føde i førde.. e vil ikkje føde vanleg om den ligge i sete.. da tek eg heller ks... men vi får bare sjå.. blir no kjekt å sjå igjen bebisen i magen om ikkje anna... så får eg håpe den snur seg.. !!

 

Har no fått i hus det meste av utstyr idag.. så den må gjerne komme no..bare vogna og badebaljen vi må hente!!! alt er betalt.. godt er det!!

 

 

Skrevet

Lykke til Surk! Håper du får KS om det er seteleie!

Skrevet

vet du noe om hvilket syn de har på KS når det gjelder seteleie i førde?

Skrevet

Har faktisk ikkje peiling.. det finner eg kanskje ut imora, kjem no til å spørre om den ligge i seteleie.. Skal heller oppdatere imora etter at eg har vore der. er ikkje før halv 13 eg har time.. så blir etter det!!

Skrevet

Ja, du må oppdatere her etter du har vert på UL... Du må ha lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...