Gå til innhold

Hva koster en baby, sånn ca?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har vet om nå slags ca. oversikt over utgiftene med en baby? Sånn hva det vil koste med alt av forberedelser: stellebord, vogn, bilsete, seng, osv. og for ett år fra fødselen av med bleier, klær, mat, legetimer osv. Det burde jo finnes no sånt på nettet eller nå.. Men jeg kan ikke finne det..! Har en plan om å sjekke om økonomien holder, lage et lite budsjett..:) (Tror det kan hjelpe på i overbevsningsprosessen!! - av min ansvarsfulle mann..(: )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det har jo mye å si om du har mulighet til å arve utstyr og klær eller om du planlegger å kjøpe mye nytt.

Skrevet

ja. det er sant. Har sett litt på linkene fra BIM og fant litt der. Har tenkt å få arvet så mye som mulig.. Er vel kanskje mest interessert i en sånn "hverdagsoversikt" når jeg tenker meg om... Prøvde å se på en sak på dinside.no men den var bare rar...! Vet ikke om den kanskje ikke funka helt som den skulle.. Må bare ha noe å slå i bordet med!

Skrevet

Her er en side som hjelper litt kanskje:http://www.sifo.no/page/Lenker//10242/10278

Den kan man jo leke litt med...kan plotte inn alder og inntekter osv. om man er gravid og hvor gamle barna er.

Har også lyst på en skikkelig bra artikkel om kostnader når man får barn. Har også en mann som har økonomi som innvending...så noe å slå i bordet med hadde vært fint :)

Skrevet

Men ja...om man kjøper brukt har jo mye og si, men det er jo engangskostnader, så det er jo hverdagskostnader som betyr mest antar jeg...

Skrevet

hm.. det budsjettforslaget på sifo var litt vanskelig å bruke.."anbefales ikke for folk i etableringsfasen" " ikke brukes til å beregne hva det koster å a barn"... Men takk for forslaget!

Det er jo veldig rart at det ikke finnes en bra oversikt over en "hverdagsøkonomi" med baby/barn? hm. Det er kanskje for individuellt.

Skrevet

Så litt mer på det standarbudsjettet, til tross for forbeholdene. La til det ekstra som kommer i tillegg, OG jeg fant ut(!!!) :

utgifter (mat, klær, helse, lek/underh., telefon, reise, husleie/lån, strøm) kom på 15700,- pr. mnd.

mens inntekter(fødselsstipend til meg, og forsørgerstipend og KUN stipenddelen av lånet til min kjære + en stønad jeg får fra trygdekontoret) kom på 15272,- pr. mnd.

What can I say???!!??!?!!! Økonomien vil komme til å gå glatt..!! Skulle det da være noe å vente på?? (bortsett fra at det selvsagt må komme penger i kassen etter det første året også, men jobb MÅ alle ha uansett, og det ordner seg! )

Nå skal jeg være tøff å ta med det fine regnestykket mitt og slå i bordet med i kveld..! Eller.. kanskje heller: "kan vi snakke litt..? Har sjekka litt ang økonomi på nettet..." :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...