Anonym bruker Skrevet 18. juli 2007 #1 Skrevet 18. juli 2007 Hvordan er døgnrytmen? Har dere fått inn den enda? Når legges de for natten?
AnnCoglillepinky=) Skrevet 18. juli 2007 #2 Skrevet 18. juli 2007 Babyen min er 3 uker om to dager. Her er det ingen rytme ennå i hele tatt. Han spiser hele døgnet. Aldri lenger soveintervaller enn tre timer. Hender også at jeg ikke får ham til å sove etter nattammingene fordi han bare ligger å titter. Vi legger oss i elleve/tolv tiden på kvelden, og noen ganger sovner han da, andre ganger må jeg vugge helt til klokka ett. Prøver å holde ham våken noen timer på kvelden før vi legger oss, men det er ikke så lett å holde en baby som er trøtt våken altså! De siste tre timene før vi skal legge oss legger jeg ham til brystet en gang i timen, så han skal være ordentlig mett. Noen netter hjelper det, andre ikke. Han har hatt ett soveintervall på fem timer etter at jeg begynte med dette, men vet ikke om det bare var tilfeldig. Uansett, her ser det ut som om rytmen lar vente på seg en stundt ennå.
SOMMER :) Skrevet 18. juli 2007 #3 Skrevet 18. juli 2007 Min lille baby er bare 12 dager ennå da. Her er døgnrytmen slik at vi vekker han for mat hver tredje time døgnet rundt (av og til våkner han av seg selv). På dagen ligger han i bagen på stua og på natta legger vi han i vugga på soverommet vårt. Så lenge vi må vekke han for mat på natta blir det ikke særlig mer rytme enn dette. Han sover for det meste mellom måltidene. Husker at med eldstemann fikk vi skikkelige rutiner fra hun var ca 2 mnd. Da sov hun hele natta. Håper veslegutten vil gjøre det samme etterhvert.. :-)
Gjest Skrevet 18. juli 2007 #4 Skrevet 18. juli 2007 snuppa mi er 5 uker, og hun spiser hver 3-4 time, hvis hun ikke våkner av seg selv blir det hver 4 t... hun er veldig våken etter mat i 12 tiden på dagen, men sover som oftest ellers.. Hun får siste måltid for natten i 12-01 tiden, og sover som oftest i 6 timer før hun skal ha mat igjen (hender jeg må gi henne etter 3 timer også)..
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2007 #5 Skrevet 18. juli 2007 lillesøster er bare 3 uker, og bestemmer stort sett selv hva hun gjør når Har kveldsstell i 19-20 tida, når storesøsknene gjør seg klar for senga, så sover hun i vugga i stua, med oss, til vi går i senga. Spiser når hun er sulten, sover når hun er trøtt - hvilket vil si stort sett hele dagen nå.
Trolleliten Skrevet 18. juli 2007 #6 Skrevet 18. juli 2007 Tulla mi er 4 uker. Vi har en sånn nogenlunde døgnrytme.. hehe vi våkner sånn rundt 7,8, og liker våkne i senga til ca 10 (ammer og bare små sover litt) Da hun får pupp rundt 12, 13 sovner hun like etterpå og sover gjerne til 16, 17... pupp igjen og så er ettermidagene/ kveldene litt hip som hap. Noen ganger er hun våken noen timer rett etter mat, andre ganger sover hun og er våken litt senere på kvelden. Hun våkner selv etter ca 4 timer og vil ha mat. Natt som dag. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå