MiniMeAndMe+spire Skrevet 18. juli 2007 #1 Skrevet 18. juli 2007 Ble litt usikker her om jeg er den "eneste" som ikke gjør det...? Har glemt det litt av egentlig, er jo masse liv fra snuppa men noen ganger kan jeg ta meg i det og tenke på om "HAR hun virkelig sparka mye idag...."?? Skal til JM igjen om 2 uker, så kanskje jeg skal begynne å telle fram til da...?
Lille_bo Gutt 07 og gutt 11 Skrevet 18. juli 2007 #2 Skrevet 18. juli 2007 Jeg begynner hver dag med å telle.. menne han er såååå aktiv enda atte jeg detter ut før han er ferdig med en runde.. har også merka at han er mest aktiv når jeg legger meg og når jeg sitter på bussen/bilen! Så så lenge han er aktiv da er jeg fornøyd!
Propellmamma til 2 Skrevet 18. juli 2007 #3 Skrevet 18. juli 2007 Jeg teller ikke, men tenkte i dag at jeg burde kanskje ha gjort det... Jeg har kjent mye mindre liv de siste par dagene, men vet jo ikke nøyaktig hvor mye mindre... Det er vel litt tidlig at babyen skal bli roligere nå, er 29+1?
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2007 #4 Skrevet 18. juli 2007 Telte spark over en liten periode. Ble helt stressa, når jeg plutselig en dag ikke kjente like mange spark på 15 min som tidligere + at de var svakere noen dager. Jordmor sa at så lenge man kjenner liv hver dag, så er alt normalt + at den har god plass til å boltre seg rundt enda ( er 29 uker), så man kjenner ikke nødvendigvis alle bevegelser. Nå holder hun på som normalt igjen, så tørr ikke begynne og telle igjen i tilfelle det avtar.
MiniMeAndMe+spire Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 18. juli 2007 Ja babyen skal vel ikke bli roligere nå nei...? Er jo rundt den tiden man skal begynne å legge merke til sparkene...? Noen som har en god/enkel teknikk man kan gjøre dette på?
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2007 #6 Skrevet 18. juli 2007 Jeg opplever det samme Propellmamma. Er 29+4 i dag og virker som at like før jeg gikk over til uke 29 så ble nurket mye roligere =/
Gjest Skrevet 18. juli 2007 #7 Skrevet 18. juli 2007 Teller ikke antall spark. Men følger med at der er nok bevegelser i løpet av dagen. Nå har jeg vært så heldig at lillegutt har et eget døgnmønster, så jeg vet når jeg kan forvente spark, og det stemmer Noen dager er han mer eller mindre aktiv enn andre.
Anne-B. Skrevet 18. juli 2007 #8 Skrevet 18. juli 2007 Nei, gjør ikke det, for her sparker det hele tida.
MiniMeAndMe+spire Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #9 Skrevet 18. juli 2007 OK, da kan jeg vel egentlig slå meg til ro med at så lenge jeg kjenner liv hver dag, er alt OK...? Ja er merkelig, kjenner også Smula på visse tidspunkt hver dag, de sier at dette kommer til å "henge" igjen etter fødsel, så det blir spennende å se... hiih...
*RutIetutt* Skrevet 18. juli 2007 #10 Skrevet 18. juli 2007 Hmmmm...aldri gjort det, jeg...ikke sist heller. Kjenner jo etter om jeg kjenner liv - man har aldri telt....selv ikke de fire dagene for to uker siden hvor snuppa omtrent ikke lagde liv (var da inne på føden to ganger og skjekket). Hun beveger seg godt igjen nå, men merker at det er roligere enn det var for noen uker siden, ja...
"husmor"med lille Nora Skrevet 18. juli 2007 #11 Skrevet 18. juli 2007 eg har fått beskjed om å ikke telle spark.. men heller ha en liten oversikt i hode om at h*n har sparket idag. JM sier det kan være forskjellig fra dag til dag. så lenge en kjenner noen bevegelser/ spark hver dag.
MiniMeAndMe+spire Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #12 Skrevet 18. juli 2007 ok, takk for svar jenter!!
Raych Skrevet 18. juli 2007 #13 Skrevet 18. juli 2007 Vi gjør ikke det. JM har aldri spurt på kontrollene heller om vi teller. Hun spør bare om det er aktivitet, og det er det jo:) Har ikke fått sånn sparkeskjema heller.
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 18. juli 2007 #14 Skrevet 18. juli 2007 Jeg teller ikke akkurat, men registrerer om det er daglig aktivitet og mønstret til bebis'n:)
Gjest Skrevet 18. juli 2007 #15 Skrevet 18. juli 2007 Jeg fikk sånn Tell Trivselen skjema da jeg var på UL, og har telt hver dag siden uke 28. Skal krysse av hvor lang tid han bruker på 10 spark, og det er som regel mindre enn 5 minutter. Pleier å telle om kvelden når jeg har spist.
Gjest Ut på tur Skrevet 18. juli 2007 #16 Skrevet 18. juli 2007 Jeg begynte å telle og fylle inn i tell trivselen skjemaet. For meg var det viktigste med tellinga at dette skal brukes til videre forskning.Men så falt jeg ut fordi jeg la meg på ett annet tidspunkt, var så sliten jeg ikke orka. Lillevennen sov da jeg skulle telle og hadde ikke lyst til å vekke for det hadde jo vært mye liv allerede på kvelden osv osv Så jeg teller ikke, men har fokus på å kjenne liv. Kjenner jeg ikke noe om morgene så blir h*n vekket ved dulting,snu meg el.l. Fungerer ikke det går jeg over på kaldt drikke. "må" kjenne liv hver morgen for at jeg skal slappe av. Skjelden noe problem for h*n våkner av vekkeklokka
Yoggy ; ) Skrevet 18. juli 2007 #17 Skrevet 18. juli 2007 Jag teller ikke spark...gjorde det ikke under førra graviditeten heller...Har ikke fått besked om att gøra det så da gør jag det ikke!!
Propellmamma til 2 Skrevet 19. juli 2007 #18 Skrevet 19. juli 2007 Pussige greier... I går kveld tok jeg meg et stort glass med kald saft og la meg på ryggen i sofaen. Da ble det liv igjen altså! Full gymnastikk! Anbefales :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå