mammasøreide Skrevet 18. juli 2007 #1 Skrevet 18. juli 2007 Hver kveld begynner det å krible i beina mine. Kjennes ut som en maurtue og jeg har prolemer med å sovne. Noen som har noen gode råd? Har prøvd med å ligge med beina høyt uten at det hjelper.
2søtesmåh Skrevet 18. juli 2007 #2 Skrevet 18. juli 2007 Kjenner også til dette på ettermiddager/kvelder. JEg trener 6 kvelder i uka, og etter ei økt så kjenner jeg ingenting til det. Har du ergometersykkel (det jeg bruker) så sett deg på den en stund. Evt gå deg en liten tur, gjør noe så du blir "sliten" i bena.... Det hjelper meg iallefall. Lykke til
mammasøreide Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 18. juli 2007 Jeg går tur hver kveld og beina mine er like urolig.. Er vel noe jeg bare må innfinne meg med frem til termin 28.08. Takk for rådet likevel
Blue Lady Skrevet 18. juli 2007 #4 Skrevet 18. juli 2007 Magnesium tabeletter! Jeg var utrolig plaget med urolige ben, begynte å ta disse tabelettene og dagen etter var det helt borte! Helt ufarlige i følge legen min så jeg tar en sånn om dagen enda jeg!
petite fleur Skrevet 18. juli 2007 #6 Skrevet 18. juli 2007 Har hørt at det hjelper å smøre på hvit kamferolje--- Men har ikke prøvd det selv, så VET ikke:)
veslamøy Skrevet 18. juli 2007 #7 Skrevet 18. juli 2007 Jeg er sinnsykt plaget med urolige bein, og prøvde vel alt. På helsekost'en mente de at man ikke skulle ta magnesium tabletter når man var gravid.. Så det har jeg ikke prøvd. Men til slutt ble Bodyshop redningen. De selger en gel som heter peppermint cooling leg gel, den er helt super og har blitt helt uunnværlig her. Smører leggene og knærne med den hver kveld når jeg legger meg og den virker faktisk. Lukter veldig peppermynte da, men det kan jeg leve med siden den er så bra :-))
Blue Lady Skrevet 18. juli 2007 #8 Skrevet 18. juli 2007 I følge denne nettsiden: http://www.nettdoktor.no/ernaering/vitaminer/artikler/magnesium.php Er det ikke farlig med magnesium: ""Er det noe jeg bør være oppmerksom på hvis jeg er gravid? Gravide har et økt behov for magnesium. Spesielt hvis du samtidig har diabetes, er det viktig at fosteret får nok magnesium. Magnesium har ingen kjent skadelig virkning på fosteret.""
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå