Gå til innhold

dere som har prøvd med kanel???

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det ok å svelge, eller bør jeg sitte ved do-skålen mens jeg gjør det så jeg ikke må vaske spy fra kjøkkenet til toalette???

hva er best å blande med, vann eller melk??

takk for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har drevet og inntatt kanel i noen dager nå ;) Sitter nå enda her på BIM og trøkker :) Har det i teen min (kanelstenger) og pleier å koke melk og ha kanel (malt kanel) oppi, ganske så godt.

Skrevet

men skal man ikke blande en spiseskje med vann eller melk og svelge dette (som en slimklump)...missforstått litt jeg kansje,hehe..håper det,for din metode virker mer behagelig.

Skrevet

Har ikke hørt at det er noen fast oppskrift nei. Ble anbefalt å ha i teen av ei venninne, og det er ikke så verst å ha i kald melk heller, men det er ok. Du må nok ha minst ei spiseskje ja ;) Rot rundt med en skje når du drikker det, så slipper du så mye gugge til slutt :D

Skrevet

jeg varmte ett halvt glass melk, tok oppi masse kanel og litt sukker...smaker nesten som grøt...ikke så gale som jeg hadde trodd.

takk.

Skrevet

Bak og spis ei kanelkake. Kanelkake er godt, men ha gjerne mer kanel enn oppskrifta sier. Eg prøvde dette når eg venta nr 2, men ingenting hjalp med henne. Kanelkake smaker deilig, ha gjerne litt melisglasur på toppen. Denne kaka holder seg bra i kjøleskap i mange dager, så du kan med god samvittighet lage ei stor. Et gjerne to store stykker kvar dag! Oppskrift finner dere vel på nettet eller i kokeboka di!

Skrevet

Jeg er litt treig... hva er det egentlig med kanel?

Jeg har ikke sett det noen steder som noe vi ikke skal spise.. jeg har spist kanel nesten daglig i mange lange perioder i svangerskapet for jeg spiser havregrøt til frokost..

Hvorfor spiser dette når termin nærmer seg ?

Skrevet

jeg varma ca en dl med melk og hadde i så mye kanel som overhode mulig..fytterakkern,ille var det å ha i seg,men jaggu fikk det ikke fart i sakern!

tre venninner av meg har fulgt samma oppskrift,og alle fikk vi rier som gikk i fødsel fra 1-6 timer etter dette..hun ene hadde til og med 17 dager igjen til termin,så ja,har trua på dette ass;o)

Skrevet

Hvor mye kanel hadde du i? Et helt glass eller? Kan ikke du lage en liten oppskrift ;)

Skrevet

spis havregrøt med kanel og eplesyltetøy til frokost- namm namm

ingen grunn til å svelge en hel spise skje omgangen...

jeg tror at kanel trenger å inntaes over en periode, så hjelper det... ikke kun en stor spiseskje.

Skrevet

Spiser frokostblanding hver morgen, med masse tørket frukt, kanel på den var slattes ikke dumt!!!!!

Skrevet

Dytter denne opp litt, er veldig interessert i den oppskriften til "prøvekluten".....

Hvor mye kanel snakker vi om i 1 dl varm melk??

Skrevet

Ja, det lurer jeg også på!! Skal det være sirka grøt eller?

4 dager på overtid her...

Skrevet

Laget meg en kopp te i kveld og hadde oppi ca en ss kanel. Klarte ikke å få det i meg. Fikk i meg halve koppen før jeg måtte gi opp. Grøss og gru for noe ekkelt gugg edt ble. Vanligvis er jeg veldig glad i kanel da.

Satte til livs en liten boks ananas med masse kanel på i går kveld. Smakte ganske godt det da, men ingen virkning så langt! Skal prøve med kakao med kanel i kanskje? Men det får bli i morgen. Nå skal jeg sove litt.

Natta

Skrevet

Jeg har hørt at man skal bruke kanelstang, ikke pulver... Da er jo mye av problemet borte ;)

Ha biter av kanelstang i en stor kopp/stort glass, hell over kokende vann og legg lokk (tallerken el) over. la det trekke 5-10 min. (Evt kan man koke bitene i vann og sile av).

Jeg har prøvd det selv. Det var ganske godt, men hadde ingen virkning for min del. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...