Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg husker ikke hvor gradvis jeg økte grøten til vesla, og har nå begynt med grøt til minsten på 5 mnd. Han har fått hver dag i 1 uke nå, kun 1 teskje grøt.

Hvor gradvis skal jeg øke? Når skal jeg begynne med to grøtmåltider om dagen?

Blir kjempeglad for svar. Skriv gjerne detaljerte "matplaner" hehe...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er ikke jeg noe ekspert på området akkurat, begynte med grøt for en ukes tid siden selv :)

Men, vi har økt med ca en teskje hver dag vi, så nå er vi oppe i 5 teskjeer. Vet ikke om dette er litt fort jeg, men det går greit for lillegutt ihvertfall. De første dagene spiste han ikke så mye da, for han klarte ikke helt å spise med skje. Men, i går spiste han nesten en hel porsjon! (Da med 5 skjeer) Jeg synes det så litt mye ut, så jeg målte i et desiltermål for å så hvor mye det var, og det var ikke i nærheten av å være en hel porsjon. (Vi bruker maisgrøt fra Nestlé og der er en full porsjon 3/4 desilter).

Så er den jo den grøten vi gir nå i begynnelsen en god del tynnere enn hva en vanlig porsjon grøt er og da.

Her gjør vi det sånn at han får grøt ca en timestid etter han har fått pupp, så går vi og steller han og bader evt, så leker vi litt og så pupp igjen en til to timer etter grøten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...