Gå til innhold

Hei du som tok lakserolje i går....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gikk det bra med deg??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ho har ikke svart enda..kanskje det er fødsel på gang,spennede:)

Skrevet

Er ikke det farlig da og ta i tilfelle babyen bæsjer i fostervannet?

Skrevet

har ikke peiling,og har ikke tenkt å prøve,men blir jo litt spennede å høre om det fungerte da..

Skrevet

Hun ligger vel på sykehuset... hun selv på barsel og ungen er kanskje på nyfødtintensiv....

Skrevet

Fostervannet fornyes hver andre time eller noe så d skulle ikke være så farlig..Babyer bæsjer av og til før de er født..

Skrevet

Det kan være virkelig farlig om et barn bæsjer i fostervannet (de kan trekke det ned i lungene og gi alvorlig infeksjon). Jobber på barneavdeling. Barn med som har bæsja i fostervannet kan virkelig være skumle for å si det sånn. Det bør absolutt unngås at barnet gjør det.

Skrevet

Stygg og fullstendig unødvendig kommentar, anonym !! Og selvfølgelig anonym ! Selv om vi er mange som er kritiske til denne lakserolja.

Skrevet

Stygt og unødvendig av den mammaen å ta den lakseroljen!

Skrevet

Ok....Men babyen KAN ha avføring uten at mamma'n har tatt denne lakseroljen liksom...Men trenger vel ikke å hakke på mamma'n uten grunn...noen spør faktisk jordmor og da får mange til svar at prøv det hvis du vil, det er jo ikke farlig...

Skrevet

Hun hadde jo fått tillatelse av jordmor til å ta lakserolje, ikke for å starte fødsel, men for å få fart på magen, hadde hatt forstoppelse i 10 dager..

Skrevet

det står jo i GRAVID bladet at dt ikke er farlig å ta lakserolje.. Hvorfor skulle en JM anbefale noe som er farlig?

Skrevet

I hvilket Gravidblad står det i?

Har lyst å prøve, men samtidig vet jeg ikke...er jo så grusomt mange splitta meninger om saken.... mhmhm

Skrevet

Hvor ofte skjer det egentlig at babyer bæsjer i fostervannet utenom da fødselen er igang alt? Babyer bæsjer jo ikke i vannet etter de er født om de ikke er veldig syke da...

Skrevet

Jeg prøvde selv lakserolje jeg.. skjedde ikke noe annet en litt løs mage.... merket ikke noe spesielt... har født nå.. alt bra med min bebi hvertfall....

Skrevet

Nei, men om de plutselig gjør det i fostervannet så har de jo ikke mye annet valg da, akkurat...Å jeg sier ikke at d skjer ofte..

Skrevet

Poenget m lakserolje er jo at d kan føre til styrtfødsel...noe som i og for seg ikke er særlig bra...hørt om flere som fødte hjemme i stuen osv etter å ha tatt dette, ambulansen rakk ikke fram en gang...

Har hørt om noen jordmødre som har anbefalt d, men de fleste fraråder...

Hvis man er forstoppet er d jo masse annet man kan gjøre, uten å ta lakserolje da...

Skrevet

Sant nok, flere ulike meninger om dette, og har ikke lyst å prøve det selv. Men vi har ikke hørt noe fra hun som tok det, så skal se det kanskje ble fødsel av det, får håpe alt gikk bra i tilfelle!

Skrevet

hmmm, mener dere meg? jeg har ikke tatt noe jeg.. haha

Skrevet

Hun skrev da vitterlig at hun mest tok det for å få ut egen avføring, ikke for å fremskynde fødselen. Hun hadde dessuten vært på kontroll og fått beskjed om at det ikke kunne skade å prøve det. Så sånn jeg tolket det fikk hun klarsignal fra fagpersoner, så kanskje man ikke skal være så dømmende her!

Skrevet

Når vannet gikk hos førstemannen vår så hadde han bæsjet i fostervannet og det kan være et tegn på at de er stresset. Han var noe stresset og jeg måtta ha reimer og føler ble satt på hodet hans når de kunne det slik at de fikk fulgt med han under hele fødselen.

Det gikk helt fint med han hele veien heldigvis.

Jeg hadde ikke tatt lakserolje da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...