-Mariposa- Skrevet 18. juli 2007 #1 Skrevet 18. juli 2007 altså, når jeg og sambo av og til snakker om dette med barn så har han ofte sagt at han ikke vil ha ansvaret for barn ennå og at han liker å være impulsiv, gå ut og ta en øl når han vil osv. Jeg tror ikke helt jeg har skjønt greia med det der, før nå. Sambo har nemlig vært fattig student i en god del år og sier at han ikke har hatt råd til å være "ung og uansvarlig" og føler han trenger å ta det igjen nå som han har jobb og har delvis råd til slike utskeielser. Jeg må innrømme at jeg er ikke den som løper mest på byen, selv om det blir en fuktig kveld i ny og ne, men er ganske hjemmekjær og liker å legge meg tidlig. Ettersom jeg har vært mye i praksis hvor jeg må sinnsykt tidlig opp de siste to årene så har vi vært mye hjemme og lagt oss tidlig. Et lite "problem" er at jeg ikke får sove om sambo er på byen og jeg vet han kan komme hjem og vekke meg (det er ikke mulig for ham å komme hjem uten å vekke meg ettersom vi bor på ca 30 kvadrat) så derfor har sambo også vært mye hjemme. Vel, jeg har skjønt i det siste at jeg må løsne litt på båndene og ikke være så gammel og kjedelig. Hvis dette er det sambo trenger for å "rase fra seg" litt så er det absolutt verdt det! Hey, kanskje jeg blir mer vant til å dra på byen jeg og! Og hvis han får "lov" til det oftere enn før så slipper jeg å ha så dårlig samvittighet om vi blir hjemme og ser på film en lørdagskveld. Nå høres jeg sikkert skikkelig hurpete ut, men ting er vel ikke så svart-hvitt som det ser ut. Sambo og jeg ble forresten enige i fjor høst at vi ikke skulle gå så mye på byen, men heller drikke hjemme for å spare penger. Han har sikkert glemt dette, men det er ikke så farlig. I tillegg ligger det noe litt sårt under dette, med at jeg har en mor som har drukket litt vel mye opp gjennom og at jeg blir usikker på sambo når han er full. Det er ganske urasjonelt, men det er vanskelig å bli kvitt slike følelser... Uansett så er den nye "planen" min, den nye og oppgraderte Frøkna: - la sambo stikke på byen med kamerater når han har lyst - være med på byen oftere enn før, om noen år har jeg forhåpentligvis ikke mulighet til det like ofte. he he;) - ikke snakke om babyer og slikt før om en goooood stund - prøve hardt å venne meg til å sovne selv om sambo ikke er hjemme og kommer hjem i løpet av natta (om jeg vet han ikke kommer hjem i det hele tatt så sover jeg som en stein) Så håper jeg at sambo skal få gjort de tingene han vil og slappe litt mer av i forhold til at jeg er så gammel og grå, he he.
Miss Misantrop Skrevet 18. juli 2007 #2 Skrevet 18. juli 2007 Denne planen kan kanskje ha noe for seg. Hvis man kan feste fra seg.. noe jeg tror noen kan, andre vil sikkert bare bli mere hekta. Fjerner alt presse på hans skuldre for en stund. Det ser ut til å ha fungert for andre her inne. I denne prosessen kan du jo også observere hvor mye hensyn han tar til deg med hensyn til din fortid og alkoholbruk. Min manns x kone var alkoholiker. Så han foretrekker at jeg ikke drikker. Og da gjør jeg ikke det. Selv om jeg faktisk er litt oversnittet glad i rødvin. Vi må vel kunne forlange at man tar hensyn til sin bestevenn. Hold oss oppdaterte. Det blir spennende å høre hvordan plan 100 prosent frihet fungerer. Jeg er jo av den oppfattning at mannfolk bør forstå litt selv også... men er også klar over at det er utopia.
-Mariposa- Skrevet 19. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 19. juli 2007 Ja, jeg håper planen virker! Sambo har uansett alltid vært veldig hensynsfull ang mitt forhold til alkohol og at jeg trenger mye søvn og vil legge meg tidlig når jeg skal opp kl 5 om morgenen når jeg har praksis osv. Men jeg tenker at det er på tide at JEG tar hensyn til hva HAN vil også... Men ikke misforstå, seine natterangler midt i uka vil jeg ikke tolerere veldig mye av, særlig hvis neste praksisperiode blir langt unna Bergen og jeg må tiiiidlig opp for å reise. Men jeg håper å få praksis i sentrum. Men dette skjønner han uansett godt, og han trenger jo søvn han og! (selv om det ikke virker sånn noen ganger... Vi var ute en tur når jeg var ferdig på seinvakt i går og var ikke i seng før halv fire. Han var på jobb kl 8 og er "litt trøtt" men gutten blir jo ikke fyllesjuk! Jeg sitter hjemme i sofaen og nyter fridagen min. Skal jobbe hele helgen og begynnelsen av neste uke. Så drar jeg på en ukes ferie. Tenker sambo kommer til å feste endel når jeg er borte i alle fall:) Uansett så han ut til å kose seg masse når vi var ute i går og det var han som sa han ville hjem til slutt, jeg var i storform og ikke trøtt i det hele tatt selv etter 7 timer på sykehjemmet:) kanskje jeg trenger å feste litt fra meg jeg og
Miss Misantrop Skrevet 19. juli 2007 #4 Skrevet 19. juli 2007 Da virker det jo som om du har kommet frem til en god løsning. Ikke gå alt for mye på akkord med deg selv da... Selvutslettende er ikke bra for noen, men det er kos at du viser hensyn til din partner. Syntes de fleste av oss, inkludert meg selv har godt av å forsake et og annet for noen annens lykke. Har sett at jeg etter at jeg fikk en utdannelse som ikke bare ga en jobb, men også mulighet for karriere, har utviklet noen trekk som bør plukkes bort. Stå på og lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå