Anonym bruker Skrevet 18. juli 2007 #1 Skrevet 18. juli 2007 hun er skilt, pensonert og har ikke så veldig mange venner tror jeg og reiser sjelden noe som helst sted. Kanskje en tur over grensa for å handle.. I tillegg er hun superrastløs, går og sykler rundt her støtt... Så siden hun ikke selv har noe liv, vier hun all sin tid til barn og barnebarn. Hun har nærmest bodd hos søstern til sambo siden den eldste ble født og fungert som nanny/hushjelp der. Nå begynner hennes barn å bli store og ikke så interessert i bestemor lenger. Og da kaster hun seg over oss som har en nyfødt og tror hun skal fortsette i samme modus her. Men det er heeeeelt uaktuelt!!! Vi har vårt eget liv og orker ikke at denne dama skal blande seg inn i alt hele tiden. Jeg er vandt til å være selvstendig og selv om mange her inne sikkert ville vært takknemlig for at noen vasket huset, lagde mat, passt barn etc etc, så ønsker jeg faktisk å gjøre det selv. Har hintet til henne flere ganger, sagt at det er flott hun tilbyr seg å hjelpe, men at vi heller spør hvis vi trenger hjelp osv, men hun tar ikke hintet.... Høres sikkert ikke så ille ut, men jeg blir sprø!!! Ender med at jeg ALDRI spør henne om å sitte barnevakt etc så jeg får trent ol... Hvis vi inviterer henne på frokost i helgene, så begynner hun straks å prate om middag, og går ikke før vi nærmest finner på noe vi skal (og hun ikke kan være med). Slitsomt...
stavangermamma3 Skrevet 18. juli 2007 #2 Skrevet 18. juli 2007 Uff, hørtes ut som et kraftig irritasjonsmoment. Forstår din frustrasjon, men ha i bakhodet at dette sannsynligvis bare er godt ment og at det nok vil bli veldig sårende for henne når du gir beskjed om hvordan du føler. Hva med å sette seg ned med henne, forklar at dere alle setter stor pris på henne, men at du gjerne vil ha kontroll på ditt eget hus og hjem. Sett av en fast dag i uken hvor dere kan komme på middag til henne, da kan dere gå etter passe tid. Si at du gjerne vil ha hjelp av henne, men at du vil be henne om den i forkant- og husk å faktisk be henne om hjelp også. Hun trenger kanskje å føle seg nyttig om hennes liv er litt lite innholdsrikt.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2007 #3 Skrevet 20. juli 2007 Hun høres nå ut som et ressurssterkt menneske med mye å gi, så kanskje dere kan foreslå at hun starter som dagmamma hjemme hos noen? Hun er sikkert glad i barn, så det hadde jo vært perfekt for henne.
Anne-B. Skrevet 20. juli 2007 #4 Skrevet 20. juli 2007 Hun kunne jo ha jobba som husmorvikar. Kommet hjem til folk i den første barseltida og vaska og laga mat.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2007 #5 Skrevet 22. juli 2007 ja, vet jeg burde gi henne litt større mulighet til å delta i livet vårt, passe barn etc.. Jeg bare klarer ikke ha henne gående rundt her. Og når hun aldri går igjen blir det vanskelig å spørre om et par timer barnevakt på formiddagen... Irriterer meg over at hun ikke har noe liv, og jeg ønsker ikke være hennes venninne, men svigerdatter (sikkert ikke den snilleste...) Nå er jeg sikkert veldig lite generøs og en smule egoistisk. Men er nå av den mening at ens eget liv er ens eget ansvar. Hun har vært igjennom et par operasjoner og helsa hennes er ikke helt 100% Eller så kunne hun tjent gode penger som husmor rundt omkring!! Nettopp fordti hun har dårlig helse, så blir det for dumt at hun skal slite seg ut på å vaske og styre hos oss. Hun har ikke så mye penger, så dette er vel hennes måte å bidra på. uff, får dårlig samvittighet, men klarer jo ikke slappe av hjemme når jeg aldri vet når hun står på døra.... og sånn orker jeg ikke ha det! HI
Learning to fly Skrevet 22. juli 2007 #6 Skrevet 22. juli 2007 Jeg forstår deg godt. Hadde heller ikke likt at noen kom og nesten bodde hoss oss, for det ville jeg følt... Om det var svigermor eller andre. Så det er vel ikke annet enn å forklare det for henne. Kanskje tror hun att siden hun gjorde det til den andre, så må hun til deg også,ellers blir du sur og føler det er forskjellsbehandling. KAnskje blir hun lettet viss du tar det opp på en fin måte?
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2007 #7 Skrevet 23. juli 2007 Sambo har prøvd nettopp det og sagt at vi tar gjerne i mot besøk, men at hun ska si i fra på forhånd og at vi spør hvis det er noe vi trenger hjelp med. Men tror hun er skapt sånn, klarer ikke sitte rolig, må plukke opp støvkorn på gulvet (som jeg knapt ser) etc etc... Til og med da hun var på besøk hos mine foreldre begynte hun å tørke av kjøkken benken etc... blir helt matt jeg til tider. Nå har hun ikke vært her på en uke. Og de siste gangene hun har kommet innom har jeg stått på farten... tror hun er litt snurt ja.... jeg er nok på vei til å falle i fellen "elske å hate svigermor". blir bare så sliten av den dama...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå