wrch Skrevet 18. juli 2007 #1 Skrevet 18. juli 2007 hei dere alle som har erfaring medmorfin under fødslen jeg fikk det da jeg fødte men følte at dte ikke hjalp sååå mye men klart det hjalp litt men leser her innlegg at det er skjeldent det blir nevn morfin så jeg lurer på om det egentlig er vanlig at demsetter det eller om det er veldig sjeldent??? håper noen av dere kan svare meg og eventuelt om dere har fått det dere som harfødt før... takker foralle svar som kommer:)
amalie 10.08.07 og thea 12.10. Skrevet 18. juli 2007 #2 Skrevet 18. juli 2007 Hei! jeg vet bare at de gir dette i skjedene tilfeller, da morfinene også påvirker barnet. Og morfin er et stoff som demper respirasjonen både til mor og barn. Når barnet er født, kan man ha problemer med amming i etterkant de første dagene, da barnets sugerefleks er redusert. dette var det jeg fikk vite av jordmor.
Gjest Skrevet 18. juli 2007 #3 Skrevet 18. juli 2007 Gis det virkelig morfin? Synes det høres rart ut. Er dere sikker på at det ikke er et annet type opioid de gir? Petidin er jo også et opioid.
wrch Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 18. juli 2007 hei igjebn og takk for svar nei det var faktisk morfin jeg fikkjeg stusset ogsåpå det i ettrkant men ikke da jeg var i fødsel for det var i seg selv ganske vondt så jeg ville bare ha smertestillende men mange sider det etterhvert til meg at hva???? lissom det er jo ikke vanlig men ja jeg fikk det det ble ikke noe problem med gutten moin han tok puppmed engang og alt var bare bra.men får jeg velge selv neste gang så tar jeg noe annet for det virket ikke så mye lissom...men trur dem spurte og at dem kunne gi morfin og jeg sa jeg for det er jo fagfolk detder så da regnet jeg med at dem visste hva dem gjorde og hva dem ga meg. :)
M&MH Skrevet 18. juli 2007 #5 Skrevet 18. juli 2007 Ja, lissom:-P hihi.. I det lille heftet jeg har fått fra sykehuset hvor det står forskjellige smertestillende oppført, er morfin en av alternativene. Ei venninne av meg fikk det og hun syntes det funket veldig bra! Vurderer det selv, men vet foreløpig ikke. Får kanskje ta det som det kommer:-)
Gjest Ut på tur Skrevet 18. juli 2007 #6 Skrevet 18. juli 2007 I siste GRAVID står det en fødselshistorie med ei som fikk morfin. Står ikke noe mer enn at hun fikk morfinen så sent at hun ikke fikk glede av den før etter fødselen. Og det virket som det var den som gjorde at hun sovnet istedenfor å være sammen med babyen sin. Jeg håper jeg skal orke å være litt våken etterpå...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå