Gå til innhold

Noen som var på UL i 1 tri?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og ble satt tilbake 2 uker selv om du visste at det umulig kunne stemme etter EL og positiv graviditestest?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Det kan ta lit tid før embryoet fester seg, det går litt i svale, og at det er årsaken til at du blir satt tilbake. Tror det er veldig vanlig at det vokser litt ulikt i starten- det er derfor en venter med å måle før i uke 18. Hvilken uke var du til kontroll, og fikk du se et hjerte som slo? Det er det viktigste tegnet på at ting går rette veien.

Ikke for å skremme deg, men lite vekst i starten KAN jo også være et tegn på at embryoet ikke vokser som det skal, og ikke er " meant to be" - jeg opplevde det i høst, og det endte i en SA. Men da var fosteret kun 2,4 mm mens det egentlig skulle vært ca. 1 cm eller noe slikt, så det var et markert avvik.

Håper du får en kontroll til og slipper og engste deg.

Beste ønsker fra

Skrevet

Hei og takk for svar!

Var egentlig 8+1 da jeg var på UL , men ble satt tilbake 2 uker , men vi så hjertet slo som var et godt tegn!

Skal på ny UL 31 juli!

Skrevet

Så spennende med ny Ul, da. Flott at dere så et hjerte som slo, det er et kjempegodt tegn! Lykke til på ny kontroll, prøv å ikke grubl for mye innen den tid, dette skjer mange, og ulik vekst er bare en av naturens variasjoner.

Skrevet

Ja, var på UL i uke 11. Det ble ikke satt noen termindato da siden fosteret fortsatt var for lite til å kunne avgjøre en termin.

På den ordinære UL i uke 18 ble vi satt 12 dager tilbake, og dette kan umulig stemme i forhold til når vi hadde sex, og når vi testet positivt etc. I følge den terminen testet vi positivt 2 dager før EL!

De har ikke endret terminen i etterkant, så den står fortsatt den enda så mye vi har kranglet om dette.

Skrevet

Tusen takk for svar!

Jeg testet også positivt 2 dager før befruktningen , ifølge legen!

Frustrerende!

Er kjemperedd at det er noe galt med fosteret! :-(

Skrevet

synes det var mye å bli satt tilbake 2 uker når du bare er 8+1....

trodde man ikke forandret termin før på den ordinære ul jeg??

jeg var på ul da jeg var 7+3 og fikk høre hjertelyden og så hjerte slå :)

Skrevet

Svigersøstra mi ble å satt tilbake to uker, og hun mente dette umulig kunne stemme da sambo ikke var i byen da befruktning ifølge jm var. Men hun har en frisk å fin gutt på snart 1 år nå så dette trenger ikke bety noe=)

Hun fødte midt i mellom sin egen termin og legens så da hadde de begge litt rett;)

Skrevet

Tusen takk for svar!

Skrevet

Tusem takk! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...