Gå til innhold

Fortsettelse på link ang utdrikkingslag og noen trekker seg:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var i et utdrikkingslag der det ble kalkulert med så og så mange personer, og vi laget et budsjett ut ifra det. 2 trakk seg:

1 pga sykdom

1 "kunne ikke likevel"

Ville dere synes at de skulle betale? Disse to betalte ikke, og forlover sitter da igjen med en dyr regning (vi andre betalte 200 kroner i tillegg til de opprinnelige 600 for å dekke litt inn)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke for å disse forloveren, men kanskje hun burde ha kalkulert med i regnestykket at noen trakk seg (at dere betalte 250,- eller så), slik at hun gikk i overskudd....synes ikke det er en grusom ting å gjøre.

Skrevet

Overskuddet kunne gått til bruden for eksempel ;o)

Skrevet

ja er jo bedre å ta inn litt for mye penger i begynnelsen, å heller dele ut overskuddet etterpå :) Slik gjør vi det da!

Skrevet

Gode innspill! Utgangspunktet var 500, men hun tok 600 for å være på den sikre siden. Men da tenkte hun nok uforutsette utgifter og ikke at noen trekker seg. Nå skal det sies at det var kun få og nære venner i laget, siden maaange hadde sagt nei på forhånd uten å vite noe pris

Skrevet

Jeg synes det er greit og sette en ca. pris, men det er jo alltid vanskelig å beregne nøyaktig hvor mye penger som går i et utdrikningslag. Jeg tar derfor alltid høyde for å betale litt mer og tar med meg endel kontanter. Synes ikke det er riktig at forloveren skal bli sittende med en høy regning, så jeg ville foreslått at alle deler likt på det som blir ekstra.

Skrevet

jepp.. enig enig..

eg hadde satt 50 kr ekstra tilfelle det var noen som ikke ville bli med.. så summen på 250kr var alle enige i.

tenkte det kunne bli en overaskelse at det kunne bli 200kr på kvar til slutt..

men når folk er så sære blir eg sur..

det er søskenbarna til bruda som sier nei-

(de har tilogmed gått i samme klasse)

+ bestevenninna og ei anna GOD venninne..

har ikke reagert slik vis det bare var noen "liksom venner"

men, ja. eg selv har sakt nei til et utdrikningslag som skulle bli 1000kr, va ikke bedt i brullypet engang :)

Skrevet

Jeg arrangerte nylig et utdrikningslag og betalte mye mer enn de andre. De andre betalt 550 kr og jeg betalte nesten 3000. Turte ikke å ta mer av de andre jentene, for var redd for at mange ville trekke seg da. Og det var noen som trakk seg i siste liten, men krevde ikke at de skulle betale noe. Har snakket med mange andre som har vært forlovere og det har alltid blitt mest kostbart for forloveren. Så da jeg sa ja til å være forlover var jeg innstilt på at det kom til å koste meg en del.

Kunne sikkert gjort det rimligere, men ville skjemme bort vennina mi litt ekstra.

Skrevet

ja. det gjorde eg og når eg var forlover.:)

brukta mange tusen på alt mulig. :)

men nå er eg IKKE forlover.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...