Gå til innhold

Dere som er gift! Pyntet dere kirka?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva pyntet dere med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi gjorde det ja. Vi brukte roser og ellers plukket vi markblomster.

Skrevet

Vi kunne fått pyntet kirken med blomster, men valgte å ikke gjøre det siden kirken vi giftet oss i har helt utrolige vegg og takmalerier rundt alteret. Ville ikke ta bort noe av oppmerksomheten fra det.. Utrolig nydelig og så var det nyrestaurert også da.

Skrevet

Hvordan pyntet dere da? Annenhver benkerad, eller bare foran i kirka? Er veldig usikker på om jeg vil pynte kirka.

Skrevet

Ja, vi pyntet med blomster, men bare forran i kirka. Syns liksom kirkene er pyntet nok fra før, dessuten så er det ikke mye tid man får til å pynte, var vielser både rett før og rett etter vår vielse.

Brukte røde roser.

Skrevet

har ikke gifta meg, men i flere av de bryllupene eg har vært i har de pyntet kirka med de samme blomstene de skulle bruke i lokalene vi skulle være i etterpå , så flyttet de bare de over etter kirka . .:)

Skrevet

Jeg tror egentlig at det heller mot å ikke pynte, blir kanskje mye stress å skulle pynte. Vi har vielse først, men har egentlig nok å gjøre på den store dagen.. Kirka er jo veldig fin i seg selv.

Hvordan pyntet dere lokalet da?

Begynner å nærme seg for oss...

Skrevet

Vi pynta litt med blomster fremme ved alterert og rett nedforbi trappa. Pyntet med roser.

Skrevet

Vi festa ei rose på alle benkeradene framover midtgangen. Så la vi en hvit duk over alterringen og pynta med roser der og. Vi putta markblomster i sinkbøtter som vi satte ved dørene, framme ved alteret osv.

Skrevet

vi pyntet de 10 øverste benkene. Med sølvforgylte hestesko (låne de??) med lime/ hvite hodenelliker og roser festet til. Mellom benkene og der vi satt lå det heste sko oppover med samme pynten. Litt sølvtråd på for pyntens skyld. Hvitt og lime, og sølv var temafargene våre. Og hestesko var hovedpynten. (Alle skoene vi brukte var etter hester fra egen stall. Slipt, pusset og malt i sølv). Ved stolene våre stod det to store hvite og grønne buketter (kjøpt på plantasjen dagen i forveien til kr 300 pr stk i bunt). Oppe på alteret hadde søsteren min funnet noen nydelige høye, langstilkede hvite blomster som så ut som roser i klase...

Alt dette tok pynte teamet vårt med seg og pyntet lokalet med- pluss det andre vi hadde...

Har endel bilder- og har også skoene enda. Kommer til å ha det for alltid kjenner meg meg selv rett...

Hilsen Skrot-Marte ;P

Skrevet

glemnte å si at vi pyntet kirketrappa med bjørk og sjasmin i to hvite store krukker. Denne hadde jeg IKKE inne, da det er en ganske sterk lukt. Tilfelle allergikere osv... Vil heller ikke ha sterk lukt på blomster der man skal spise....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...