Gjest Skrevet 18. juli 2007 #1 Skrevet 18. juli 2007 Jeg har kun ammet morgen og kveld de siste månedene, hun har tatt begge puppene hver gang. Hun er straks 11 mnd. I tillegg får hun grøt av 120 ml til frokost, brødskive og frukt til lunsj, et middagsglass og frukt til middag og grøt av 160 ml til kvelds. Hun får vann til alle måltider (men drikker lite av dette). Vi var borte fra henne 4 netter i forrige uke, og da fikk hun NAN på flaske morgen og kveld. Besteforeldrene som var barnevakter hadde prøvd seg fram og endte opp med å gi henne 90 ml på morgenen og 120 på kvelden. Men jeg aner ikke jo ikke hvor mye pupp hun egentlig har fått i seg morgen og kveld i forhold til dette. Planen var å fortsette å amme morgen og kveld, men nå virker det ikke som hun har blitt litt bortskjemt med flaske, og ikke gidder jobben med å suge på puppen. I tillegg tror jeg produksjonen har gått ned betraktelig (selv om jeg prøvde å holde den litt vedlike mens jeg var borte). Så da er vi vel ferdig med amming tenker jeg... Prøvde kun med pupp første kvelden noe som endte med våkenatt med hyling vi aldri har hørt maken til før. Tilslutt laget vi en flaske og 120 ml gikk ned på et par sekunder...tydeligvis veldig sulten! I går kveld drakk hun 150 ml på et blunk og i dag tidlig 90... Men jeg føler meg helt rådvill....hvor mye bør hun få?? Noen mener jo også at de ikke trenger melk mer når de slutter å amme. Noen som kan gi meg litt råd?
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2007 #2 Skrevet 18. juli 2007 Jeg hadde begynt med kumelk. Når de er så store er det ingen fare ang. melkemengden. Dette styrer de selv nå. Er helt vanlig at de begynner å drikke myyyye mindre melk i den alderen, og tar den vel ikke opp før nærmere 2år er min erfaring. Om du ikke vil gi kumelk før 1 år kan du gi vann. Mme får de nok av i grøt. Og som du sier spiser hun godt. Jenta de er blitt stor:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå