Gå til innhold

Kan man skjemme bort en liten baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om noen har lest/vet noe om når man faktisk må passe seg for ikke å skjemme bort babyen? Jeg kan vel la henne väre mye på armen, sove hos oss etc i noen uker? Uvant dette her, de to förste skrek aldri, men lille Selma på 2,5 uker er mye mer selskapssyk...man kan jo ikke la en bitteliten baby skrike heller...det klarer man jo ikke uansett.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette ble visst egentlig feil forum...skal komme meg videre jeg..

Skrevet

Spørs vel hva du definerer med å skjemme bort da... Å venne barna til mye omsorg og kos er kanskje å skjemme dem bort, men tviler på at de har vondt av det..

Men det folk mener er jo at de lærer fort selv om de er små. Hvis de lærer at de slipper å ligge på gulvet f.eks hvis de hyler så gjør de det..

Men det er vel bedre enn med et barn som har gitt opp å hyle fordi ingen bryr seg om skrikene?

Kanskje er minstemann til deg slik nettopp fordi hun er minst. Hun har forstått at her må man stå på for å få mest mulig oppmerksomhet. Eller noen trenger kanskje bare rett å slett mer kos.

Skrevet

Takk for svar, ja hun skal selvsagt få masse kos, men jeg er bare litt redd for å få et barn man må bäre på dögnet rundt slik at hun til slutt er den eneste som får oppmerksomhet..De to andre har fått kos i bötter og spann de og, men de var litt mer " selvstendige" på gulvet. Lillemor er uansett bare 2,5 uker som sagr, så forelöpig er det hun som er sjefen..

Skrevet

Å gi mye kos og nærhet til et lite barn har INGENTING med å skjemme bort et barn. Alle barn blir født med sin personlighet, men som vi foreldre kan påvirke/styre til en viss grad. Nyt spedbarnstiden med masse kos.

Skrevet

Når det er snakk om en baby på bare noen uker går det ikke an å skjemme de bort! Dette har med trygghet å gjøre. At babyen skal føle seg trygg til enhver tid.

Da knøttet kom til verden, tok vi han opp med en gang han lagde sutrelyd, til han var flere mnd gammel. Han var, og er fortsatt en veldig trygg unge, med god selvtillit.

Babyer trenger trygghet og nærhet!

Skrevet

Jo mer kos og nærhet unger får, jo tryggere føler de seg. Og en baby som føler seg trygg er mye roligere!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...