Gå til innhold

Hadde dere byttet barnehage til deres 16 måneder gamle barn i dette tilfellet???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår går i en barnehage i en helt annen bydel enn vi bor i fordi vi har stått folkeregistrert i den bydelen. Det har vært litt pes mht. henting. Fordi pappaen har levert (med bil), parkert i nærheten, og så har jeg hentet bilen etter jobb og så hentet gutten vår i barnehagen. Men dette har vært midt i rushen, og jeg bruker over 1 time hjem. Pluss at jeg HATER å kjøre midt i byen i rushen!!

Gruer meg fælt til høsten begynner og jeg igjen må ta denne veien.

Vi har nå meldt flytting til den bydelen vi bor i, og da blir vi jo prioritert i barnehage i denne bydelen. Men... Vi skal flytte til en helt annen kant av byen igjen i februar neste år.

Så denne flyttingen blir i så fall for bare et halvår... Har tenkt på å la han fortsette i den barnehagen han går i i dag siden jeg er redd for å ha for mange miljøskifter for gutten vår.

Men han er "bare" 16 måneder. Legger han veldig merke til slike miljøskifter i denne alderen? Hadde kanskje vært verre om han hadde vært eldre og hatt venner og sånt han måtte skifte ut...

Hadde dere byttet barnehage for kun et halvår? Det vil jo gjøre hverdagen mye lettere for oss foreldrene i hvert fall...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde nok ikke byttet bare for et halvt år, nei. Jeg ville ikke ha byttet lille snupp i barnehage mer enn en gang. Ting løste seg heldigvis for oss da jeg fikk jobb samme sted : )

tar jo litt tid å bli trygg, og når han endelig er blitt det skal han bytte igjen...? Så svaret er nei, hadde ikke gjort det.

Skrevet

Har bytta barnehage til størstejenta vår hvert barnehageår.. hun beg i bh 10 mnd gammel og skal nå endelig få gå 2. året i samme bhg som hun gikk i i fjor... Dette har vært fordi jeg har flytta på meg for å få fullført skolegang.. min erfaring er at det ikke var noe problem å bytte bhg før hun passerte 3 år.. da først begynte hun å få venner som hun "husket"... Selvfølgelig er det best for ungen å få ha faste rammer, men så små barn er utrolig tilpasningsdyktige, og det er mye viktigere at barnet blir henta tidligst mulig og slipper alt maset med lang vei til og fra barnehagen enn at det absolutt mååå være i den samme bhg som tidligere. Men.. vår datter var veldig sosial, og har aldri hatt problemer med å forholde seg til nye mennesker og omgivelser.. En annen ting du bør se på er om bhg barnet skal inn i er større eller mindre enn den det har gått i.. og det kan være lurt å se på rutiner, uteareal og inneareal og ta en prat med de ansatte før du bestemmer deg... tror det ofte er verre for foreldrene at barnet begynner i ny barnehage enn det er for barnet selv...

Jeg ville nok byttet til mine unger dersom det innebar mer tid sammen med de, mer overskudd og mindre kjøring til daglig.. du vet uansett ikke når du får plass i den bydelen dere flytter til... Men dette må dere nesten vurdere selv... noen barn tilpasser seg nye omgivelser lettere enn andre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...