Babyheaven OVERTID:( Skrevet 18. juli 2007 #1 Skrevet 18. juli 2007 Ser ut til at det blir setefødsel her i gården. Hun har ligget i sete i flere uker,og fødselslegen trodde ikke hun ville snu seg nå. Vending ville de ikke begynne med pga risikoene med det. Så nå er jeg jo litt spent her da,hvordan dette egentlig er ...
Noah A*3 daga over* Skrevet 18. juli 2007 #2 Skrevet 18. juli 2007 har du fått sjekket bekkenet ditt eller?
Babyheaven OVERTID:( Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 18. juli 2007 Skal inn på fredags morgen til røntgen, og så blir det ny vekstestemering neste uke. pr i dag er hun 3 kg,men har jo ikke termin før den 16 da. håper det setter igang om 2 uker:)
Jenniegirl Skrevet 18. juli 2007 #4 Skrevet 18. juli 2007 Hei! For 4 år siden fødte jeg en jente som lå i seteleie. Det gikk helt fint. Jeg var litt bekymret den første stunden da jeg innså at hun lå i sete, dette pga det man hører i omgivelsene.. "ÅJ.. Setefødsel, tør du det? uffda" osv. Skal ikke du ha keisersnitt osv.. Men etter å ha snakket med legene på Haukeland var jeg ikke i tvil, det beste er å føde vanlig, også ved seteleie hvis målene på bekkenet er i orden og slike ting som gjør det i orden å føde vanlig. Seteleie blir i noen bøker betegnet som en litt mer risikofylt fødsel, men i mine øyne er enhver fødsel en på en måte en risiko i seg selv. Selv den "letteste" fødsel, hvertfall som ansett som en lett fødsel, kan ende med skader på mor og barn. Det kan alltids dukke opp ting underveis som kan gå "gale". Fødselen min var lang og tung, og det gjorde forferdelig vondt, men hvem føder uten smerter? Alle har vel vondt når de skal føde.. Sånn tenker hvertfall jeg. Er ganske sikker på at det blir setefødsel denne gang også. Er i uke 31 nå.. babyen har ikke lagt seg til rette enda.. men jeg har en følelse av at det er livmorens fasong som gjør at jeg får setefødsel denne gangen også. Jeg gruer meg hvertfall ikke til fødselen.. enda hvertfall.. tror ikke jeg kommer til å gjøre det heller.. må bare ta ting som de kommer.. Ved en setefødsel får man også mer oppfølging gjennom hele prosessen. Jeg hadde både jordmødre, leger osv. med meg nesten hele veien. Følte meg godt tatt vare på hele veien, var aldri redd for at de ikke "passet på".. Jeg fødte på Haukeland.. de skal visst være det beste sykehuset i Norge på setefødsler.. Jeg ønsker deg hvertfall lykke til, både med fødselen og tiden etter når du har nurket ditt i armene! Kos deg!
Moder'n-2 Skrevet 18. juli 2007 #5 Skrevet 18. juli 2007 Det finnes visstnok noen yoga-stillinger som skal kunne hjelpe til med snuing. Har du sjekket ut dette?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå