pingu-72 Skrevet 18. juli 2007 #1 Skrevet 18. juli 2007 Nå har vi tilvent risgrøt, svisker, maisgrøt, potet, gulerot og hirsegrøt, har holdt på i snart 2 mnd. Men hvor lenge skal vi fortsette med å begynne med 1 ts av det nye og så øke gradvis i løpet av en uke til vi er oppe i full porsjon?
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2007 #2 Skrevet 18. juli 2007 Dette lurer jeg på også!!!! Mener det ikke sånn at når smaksprøvene går greit, så kan en begynne med mat som består av flere matsorter! Altså 6 mnd glass feks!! Vi har holdt på i over en måned, men gir fremdeles bare smaksprøver. 1-2 t-skje grøt! Dette er fordi han ikke vil ha! Frustrerende!
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2007 #3 Skrevet 18. juli 2007 Jeg gav 1ts første dag så 2ts andre dag. Etter 14 dager var jeg oppe i full porsjon - og det var det. Jeg begynte så med en ny ting, men opprettholdt jo det ene faste måltidet. Etter 4 uker hadde vi smakt på det meste og hadde to måltider med fast føde.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2007 #4 Skrevet 18. juli 2007 Gikk litt raskt...... Vi hadde bare tilvenninger i 4 uker.....man kan jo ikke holde på slikt i alltid.Men har ingen allergier vi da.
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 18. juli 2007 #5 Skrevet 18. juli 2007 Vi begynte med smaksprøver ved 4 mnd ... allerede da han var 6 mnd slutta vi med det.. han var så sulten og matglad at det glei ned halve glass i slengen;) magen er vel vant til mat nå.. 6 mnd mat begynte vi med da han var litt over 5 mnd.. innimellom....men vi lager mye mat selv da.. Nå når han er 9 mnd får han noe glass og smaksprøver på stortsett alt vi spiser... Han er veldig matglad .. Tror det er lurt å la dem smake på så mye forskjellig som mulig , så blir de kanskje ikke kresne..:=) han liker tilog med grapefrukt he he
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå