Gå til innhold

Innføring av fast føde - trenger mer hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har vi tilvent risgrøt, svisker, maisgrøt, potet, gulerot og hirsegrøt, har holdt på i snart 2 mnd. Men hvor lenge skal vi fortsette med å begynne med 1 ts av det nye og så øke gradvis i løpet av en uke til vi er oppe i full porsjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette lurer jeg på også!!!! Mener det ikke sånn at når smaksprøvene går greit, så kan en begynne med mat som består av flere matsorter! Altså 6 mnd glass feks!!

Vi har holdt på i over en måned, men gir fremdeles bare smaksprøver. 1-2 t-skje grøt! Dette er fordi han ikke vil ha! Frustrerende!

Skrevet

Jeg gav 1ts første dag så 2ts andre dag. Etter 14 dager var jeg oppe i full porsjon - og det var det. Jeg begynte så med en ny ting, men opprettholdt jo det ene faste måltidet. Etter 4 uker hadde vi smakt på det meste og hadde to måltider med fast føde.

Skrevet

Gikk litt raskt......

Vi hadde bare tilvenninger i 4 uker.....man kan jo ikke holde på slikt i alltid.Men har ingen allergier vi da.

Skrevet

Vi begynte med smaksprøver ved 4 mnd ... allerede da han var 6 mnd slutta vi med det.. han var så sulten og matglad at det glei ned halve glass i slengen;) magen er vel vant til mat nå.. 6 mnd mat begynte vi med da han var litt over 5 mnd.. innimellom....men vi lager mye mat selv da.. Nå når han er 9 mnd får han noe glass og smaksprøver på stortsett alt vi spiser... Han er veldig matglad .. Tror det er lurt å la dem smake på så mye forskjellig som mulig , så blir de kanskje ikke kresne..:=)

han liker tilog med grapefrukt he he

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...