Gjest Skrevet 18. juli 2007 #1 Skrevet 18. juli 2007 2-åringen min sitter klistret og ser på nrk hver morgen fra kl 07.30 til 09.30. Han elsker det og det blir bare bråk om han ikke får lov. I tillegg blir det barnetv også kl.18. Er dette mye tv for en 2-åring? Synst selv det er mye tv, men samtidig ser jeg egentlig ikke hva som er galt med mye tv (i en viss periode). Hva mener dere?
Learning to fly Skrevet 18. juli 2007 #2 Skrevet 18. juli 2007 Det er mye tv ja, men jeg "synder" like mye som deg. I perioder ser de ingenbarnatv, men spesielt om vinteren og nå når det er møkkavær, så blir tv en fin plass å sitte når man ikke finner på så mye annet. Men jeg har dårlig samvittighet over att de ser for mye tv. Nå har vi baby i hus og 4 og 5 åringen kan jo ikke dra på fjelltur alene heller, og lekene inne er jo ikke interesanne hele tiden, og ute regner det, og skal vi noen sted så må det kjøres. Men må la babyen sove ut først, like ikke å røske han ut av søvnen..
roxanne Skrevet 18. juli 2007 #3 Skrevet 18. juli 2007 Det blir jo litt vel mye hvis ungene skal se alt. Men nå har det vært så dårlig vær - så jeg har latt ungene mine se både om morgenen og vanlig barne TV. Jeg leste akkurat en artikkel om at barn får dårligere IQ av å se for mye på TV. Det med morgen barne TV er jo kun aktuelt i ferier og helger, så det er jo ikke slik på hverdagene.
solastråler Skrevet 18. juli 2007 #4 Skrevet 18. juli 2007 Det må du avgjør selv. Men tv er en enkel barnevakt, men unger blir ofte veldig trette og ukonsentrert av tv. Jeg lar ofte min barn sitt litt for lenge foran tv, men når jeg ser de blir trøtt så er det rett ut og leke. De har bare nødt til å komme seg ut også. Var en som gav meg en gyllen regel. 1 time tv/data og 2 timer ute/fri lek
alvefrøken Skrevet 18. juli 2007 #5 Skrevet 18. juli 2007 Personlig synes jeg vel at 2.5 time med tv til barn høres litt mye ut da. Det er faktisk mere enn jeg selv ser TV Men det er ikke bare styggedom med tv, så lenge det ikke blir for mye, og det er egnet det barnet ser på. Det er endel læring i TV også Faren med for mye tv titting, er at det blir for lite lek og fysisk fostring, og de små trenger jo å bevege seg mye. Som det er sagt overfor også, en blir gjerne litt døsig og slapp når en henger forran skjermen. Vi ser første halvtime eller mindre, mens det er fimlene, ellers synes hun ikke det er så artig. Hun er 17 mnd. Vi ser ikke barnetv på kvelden, for vi spiser vi kveldsmat i seks halv sju tida. Vi er mye ute om dagene.
Honningmelon Skrevet 18. juli 2007 #6 Skrevet 18. juli 2007 Nå som det er ferie fra bhg, og DÅRLIG vær ute, blir det en del TV på eldstemann som er 3,5 år. Og jeg har ikke dårlig samvittighet for det altså. Dette er bare en periode, han ser lite på TV ellers. Så, jeg lar han se TV med god samvittighet i ferien med dårlig vær :-)
little old lady hoo Skrevet 18. juli 2007 #7 Skrevet 18. juli 2007 Vi har nytt godværet som har vært (nord norge), og har nå 7 grader og regn. Ungene ser nå på tv ca 08-10. Vi drar på sykkel- eller bytur kl 10-13, av og til leier vi oss en familiefilm som vi ser før middag. Spiser middag og så gjør vi noe sammen alle sammen på ettermiddagene. Av og til ser de også barnetv kl 18. Det blir mye tv det! Vi har ingen problemer med det, og dette er føste uka vi holder på med inneaktiviteter, så jeg har ikke dårlig samvittighet. Vi koser oss heller sammen, mens det regner ute ). Ungene er 4 og 6 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå