Gå til innhold

Astma og gulvtepper

Mamma til verdens beste barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min har litt tegn på astma, og er en av ks-barna som attpåtil er født 4 uker for tidlig, så vi kan jo si at han absolutt er i faresonen... Følger derfor litt godt med han, både med fastlege, hs og homeopat. Han er 16 mnd.

Anyway, han har ett leketeppe fra Ikea på soverommet sitt, burde jeg kanskje fjerne det eller? Det er helt kort og blir jo støvsugt ukentlig, men samler vel støv som alle andre tepper eller?

Noen med erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei! sønnen min på 18 mnd har astma. har teppe på rommet sitt og har ikke reagert noe spes på det. men støvsuger det hver dag og rister det ofte.. ellers så har jeg ikke stua dekt av gulvtepper,ikke særlig lurt tror jeg..;)

Skrevet

for noen år siden så gikk man ut og advarte mot tepper dersom man hadde alergikere og astmatiker i huset. det gjør man ikke lenger.

Parkett ol gjør at støvet ikke binder seg til bakken. man får derimot ikke mindre støv i huset, men støvet svever i steden rundt og kan irritere. Tepper (dersom de blir rengjort jevnlig selvfølgelig) binder støvet, og man mener derfor at det kanskje er bedre for atmatikere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...