Tigermor. Skrevet 18. juli 2007 #1 Skrevet 18. juli 2007 Har en gutt på 4år som gleder seg så utrolig mye til å bli storebror, men ventetiden er jo så lang for han! Han fikk vite nyheten ganske tidlig siden jeg var utrolig kvalm og dårlig en periode helt i starten, siden han ble ganske bekymret og redd for at jeg skulle dø fortalte vi hvorfor jeg var så dårlig og slapp. Angrer litt nå for vi ser at ventetiden blir kjempelang. I går ved middagsbordet var han så søt...han utbrøt plutselig "Åååhhh æ vill bli storebror!! Kan itj d bli jul snart da"....Han sa det på en sånn klagende langtrekt måte, fikk så vondt av han da! Vi har forklart alt som skal skje før babyen kommer så han har det rimelig klart...men tiden går jo så alt for sakte for en liten kropp!
3 skatter ute:) Skrevet 18. juli 2007 #2 Skrevet 18. juli 2007 ja her skal vi vente med og si det til magen synes, størsta fyller 4 i slutten av september, så kanskje hun får vite det på bursdagen sin. hun har begynt og spørre om det kan være mulig og få en lillebror kanskje. lillesøster blir 1 om 9 dager:) så hun tenker nok ikke på det nei. når vi syns ventetiden er lang så er den uutholdelig for de små
Stor_smil Skrevet 18. juli 2007 #3 Skrevet 18. juli 2007 Kan du ikke lage en slags kalender til han, med nedtelling?? Så kan han enten få klistre ett klistremerke hver kveld han går å legger seg eller bare sette ett kryss over dagen som er over??, slik at han ser at det nærmer seg? Kanksje han ikke får noe mer forståelse for ventetiden, men ventetiden blir kanskje litt kjekkere?? Innimellom kan det være små belønninger for at han er så flink å vente.. kanskje en gang i uken.. som f.eks at en lørdag kan dere dra i svømmehallen og en onsdag kan dere gå å mate endene ?!?
Tigermor. Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 18. juli 2007 Hørtes lurt ut det med kalender, da får han jo et synlig bevis på at ventetiden blir kortere. Når han begynner å spørre etter babyen bruker vi å fortelle om alle de artige tingene som skal skje før babyen kommer...ting han gleder seg til. Vi skal på ferie Vi skal bygge garasje (d er utrolig nok kjempestas) Han skal begynne i "storonge" avdeling i barnehagen Det blir høst og hestene kommer hjem fra beitet Vi skal male rom til babyen og kjøpe nye ting Så blir det snø....Og så blir det JUL og endelig kommer babyen =) Dette er høsten og tidligvinteren for oss i år...kort oppdatert =)
kaur *har født!* Skrevet 18. juli 2007 #5 Skrevet 18. juli 2007 Vi har det samme problemet her. Minsten vår blir 4 i septemer, og jeg tror nok ventetiden blir lang. Jeg tror det har hjulpet å være med på forberedelsene. Hun ser at flere og flere ting kommer på plass nå. Hun var med å kjøpte vogn. Moseskurven er hentet ned fra loftet, og står nyvasket med rent trekk på soverommet. Klærne er kommet på plass i skapet. Og så ser hun at jeg hekler tøy til babyen. Har også heklet klær til dukken hennes, så hun er veldig stolt. Hun triller på dukken sin som en stolt hønemor. Tror likevell at det går saaakte for henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå