Gå til innhold

Hvor ofte bruker dere fremmedord i hverdagen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

eehh... altfor ofte?

er en vandrende synonymordbok...

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Både jeg og barnefar er språkstudenter, så har blir det MYE språkprat!:P Men ikke særlig mye fremmedord i bruk her faktisk, men i går kveld f.eks. spurte jeg litt om ordet sfære, og da fikk jeg et laaaaaaaaaangt svar tilbake om s og h i begynnelsen av greske ord!:P

Skrevet

Så ofte jeg kan! Moro det å se at folk ikke fatter bæret av hva man sier :)

Nei helt ærlig blir jeg gal av alle de som ikke kan prate så man forstår det! Enkelte har jeg tom tatt i å bruke fremmedord de ikke selv forstår...

Skrevet

Hva er fremmedord? Noen syns jeg snakker uforståelig når jeg bruker ord som konsekvenser og indirekte. Jeg prøver å være presis når jeg snakker, også når jeg snakker med ungene.

Jeg har helt sikkert brukt mange fremmedord jeg ikke har forstått opp gjennom tidene. Bla var jeg overbevist om at "samtlige" betydde "noen utvalgte" da jeg var 10. Man plukker med seg, og utvider sitt vokabular hele tiden, så det er jo rart om noen aldri bruker ord og uttrykk feil. Eks . "Ikke ta alle over en kam!"

Skrevet

For ofte i følge min lillesøster, men jeg føler ikke at det er så mange. De er i så fall en naturlig del av språket mitt, jeg har alltid vært opptatt av språk og ord. Jeg sitter ikke å leser fremmedordboka hver kveld for å briefe akkurat ;o)

Noe av det vittigste jeg vet er forøvrig de som bruker fremmedord så ofte som mulig, men konsekvent bommer totalt på betydningen. For ikke å snakke om kreative forsøk på ordtak, som f.eks. "man reder som man sår" hehe..

Skrevet

aner ikke. hender jeg tar meg selv i å bruke litt vanskelige ord for andre, men bruker som oftest å legge språket etter tilhøreren

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...