Anonym bruker Skrevet 17. juli 2007 #1 Skrevet 17. juli 2007 Dere som har tatt det før er det sånn at man må sitte på do leeenge ??
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2007 #2 Skrevet 18. juli 2007 Det kommer jo litt ann på da,om man er forstoppet eller ikke...Noen har bedre effekt enn andre... Som regel har man god effekt,og da kommer det som regel med en gang..men man kjenner det jo litt i magen i ettertid.. Jeg fikk det under fødsel med den første,og det var en befrielse,både for å "få" det ut(var temmlig forstoppet) og fordi jeg fikk kraftigere veer og litt åpning.. Jeg ville ha takket JA til klyx hvis du hadde blitt tilbudt dette under fødsel:-)
kokkelimonke Skrevet 18. juli 2007 #3 Skrevet 18. juli 2007 Man trenger nødvendigvis ikke å bli sittendes lenge på do etter en runde med klyx. Jeg snakker av erfaring. Har siden uke 9 i svangerskapet slitt med forstoppelse og masse luft i magen, da jeg fikk sengeleie i uke 20 så ballet det på seg og jeg var så og si sprekkferdig og gikk nesten på veggen. Fikk da med meg klyx fra sykehuset, som jeg fikk beskjed om å ta samme kvelden. Man får en sykelig trang til å gå på do allerede 1-2 min etter man har tatt klyx, men man skal helst klare å holde seg i 5 min før man "letter på trykket". Jeg ble selv sittendes i kanskje max 1 min til sammen, det sa bare "svosj" så kom det litt væske ut (klyx`en), så var det ikke mere som kom. Ringte føden og fikk da beskjed om å ta enda en runde med klyx dagen derpå, og det gjorde jeg. Da satt jeg kanskje 2 min tilsammen, og fikk ihvertfall ut littegrann, så det letter litt på trykket. Har tatt klyx ved andre anledninger også (før operasjoner) og da har jeg ikke vært plaget med forstoppelse, har da sittet max i 5 min tilsammen. Med andre ord, man skal kanskje tro at man blir sittendes i evigheter, men når det først løsner så kommer det fort ut igjen ;-) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå