Gå til innhold

Hva skal man ha med seg på sykehuset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er førstegangsfødende som dere kanskje skjønner:)

Kanskje et dumt spørsmål, men hva skal man ha med seg på sykehuset? Er litt usikker på dette, å er kanskje på tide at den står klar snart... : I

Mvh Christine

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm

toalettsaker

camera + videocamera

gode klær du kan gå i

hentesett til babyen

sandaler

helsekorte

i pod

mobil lader

undertøy

ammeinnlegg + amme bh

hmm står helt stille her nå selv om jeg pakka i går .. =/

Skrevet

Skjønner godt hva du mener. Fikk min første for 6 uker siden, og tenkte mye på det samme. Endte med at jeg tok med meg en trillekoffert fullt av ting jeg overhodet ikke brukte. Brukte omtrent ikke noe. Ble så jeg brukte sykehusskjortene, de engangstrusene og håndklær der. Brukte joggebukse og en ammetopp, sokker jeg hadde med selv. Ta med deg noen par med sokker, fint å gå barbeint i slippers også. Jeg brukte crocs der. Greit å bruke slippers i dusjen. Toalettsaker må du ha med. Ta med noen joggebukser, er fort gjort å blø igjennom. T-skjorter. Hårstrikk om du har langt hår, jeg syntes det var godt å sette opp håret under fødselen faktisk, hehe:)

Er shampo og dusjsåpe der, men bedre å ha med eget synes jeg da. Hårføner kan være greit å ha for å tørke nedentil, er ganske sårt og papiret og håndklærne der er ganske harde. Kan evt ta med egen toalettpapir. Jeg hadde det, men brukte det ikke.

Blader, kortstokk, yatzy eller noe du/dere kan drive litt med. Kan jo hende det tar litt tid før fødselen starter skikkelig, og da kan det være greit å ha noe å drive med slik at tida går litt fortere.

Tok også med meg ei notatbok, der jeg skrev litt fra fødselen, og hvilke gaver datteren vår fikk og av hvem.

Fotoapparat og kamera, mobil + lader.

Leppepomade, tørr luft der.

Pastiller

Drikkeflaske er et must!! Kjedelig å gå å hente seg kopper med vann hele tiden. Mye lettere med flaske!

Også må du ha med et sett babyen skal ha på seg når dere reiser hjem fra sykehuset, og noen klær til deg selv:)

Lykke til.

Skrevet

Helsetkort selvfølgelig ja, og noe undertøy er litt viktig. Men engangstrusene der er veldig fine ettersom du vil blø en del og trenger store bleier..

Skrevet

Jeg også tok med meg ALT for mye ;)

Gikk i singlett og kosebukse.. Hvis jeg skulle på do på natta brukte jeg bare den sykehuskjorta over. Skriver under på at crocs var genialt å ha, kjempe lett å svippe beina nedi + slippers til å bruke i dusjen.

Brukte heller ikke egne truser, syns de nettingtrusene var kjempe gode å ha på :)

Skrevet

brystvortekrem kan være lurt :) (apoteket)

Skrevet

skal ha med noen gode boksere denne gangen.de har noen veldig gode noen på hm,de er svarte og grå,3 pk,knallgode,holder de store bindene godt på plass og er gode å gå i..

Skrevet

hårføner og noe å lese i er også smart å ha med..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...