Gjest Skrevet 17. juli 2007 #1 Skrevet 17. juli 2007 Nå lurer jeg litt på dette. Er det "putene" bak på innsiden av hælen, eller andre? Når begynner dere å gnukke? Takknemlig for svar........
Bolla Pinnsvin Skrevet 17. juli 2007 #2 Skrevet 17. juli 2007 eeehhhh....hæ!? Hva er dette for noe da? Enda et snålt tips til å starte fødselen!?;-)
Kaffelatte Skrevet 18. juli 2007 #3 Skrevet 18. juli 2007 Jeg er litt usikker på hva du mener, men hvis det er sonepunkter du mener så stemmer det at det er et punkt på stortåa, midt under på "ballen" liksom. Der skal man trykke og dette skal virke så fødselen starter. Det er også et punkt mellom tommel og pekefinger, i den gropen rett under beinet, dette er et punkt som er utdrivende og derfor må man ikke bruke dette før det er greit at man føder. Tidlig i svangerskapet kan det visst føre til abort.
Gjest Ut på tur Skrevet 18. juli 2007 #4 Skrevet 18. juli 2007 Jeg synes dette høres veldig rart ut. Jeg har hatt ømme føtter hele svangerskapet. Snakket med ei som driver fotsone terapi og hun sa at det er ingen soner UNDER foten som henger sammen med livmor og fødsel. Hun sa at det er noen punkter over helen som er for livmoren. Jeg har på bakgrunn av dette fått massert føtter og tær flere ganger i uken gjennom nesten hele svangerskapet....
Gjest Skrevet 18. juli 2007 #5 Skrevet 18. juli 2007 Fotsonekart: http://www.ofesite.com/health/reflex/chart/index.htm * Zoneterapi Hypofysen finnes under foten både på høyre og venstre storetå på midten av tåen – punkt A. Eggestokkene finnes på punktet under foten 1/3 del opp fra hælen i midten på både høyre og venstre fot – punkt B. Dessuten sitter punktet på oversiden av foten like ved hælen, på samme side som din lilletå. Hvis du tar fatt i hælen, så er det ca. 2 fingre opp – punkt C. Livmor finnes på oversiden av foten - på samme side som din storetå ved hælen. Ca 2 fingre oppe over hælen sitter punktet - punkt D. Der er 3 gode teknikker man kan benytte. 1) Man masserer med tommelfingeren det ømme stedet med sirkelbevegelser 2) Man holder et fast trykk i 1-2 minutter 3) Man bøjer og strekker sin tommelfinger over sonen * Akupressur Trykk med hånd eller finger i stedet for nåler er akupressur. Punkt A – det beste punkt til å sette fødslen i gang – punktet er på lilletåens utvendige side bak neglefalshjørnet. Punkt B – aktiverer livmoren – beliggende mellom i fordypningen mellom den utvendige ankelkno og achilles-senen, på der hvor ankelknoen slutter. ( jeg oversetter fra dansk... jeg vet ikke helt hva ankelkno er på norsk ) Punkt C – mellom tommel- og pekefinger i svømmehudsfolden, hvor tommelfingerspissen rører høyre håndrygg – hjelper også med igangsetting. Du finner punktet og presser forsiktig i 25-30 sekunder, hvor du gradvis øker trykket til det er fast. Deretter skal du holde på punktet i 2-3 minutter og slipper langsomt igjen.
Athina' Skrevet 18. juli 2007 #6 Skrevet 18. juli 2007 Ankelkno - Jeg tror det er hva vi på trøndersk kaller hukkukulen, de to runde beina som står ut på leggen. Man skal massere mellom achillesen og den og det blir i det våte partiet mellom der :-) En trøndertolkning :-)
Calamity Jane Skrevet 18. juli 2007 #8 Skrevet 18. juli 2007 Åååh! Takk for at det er flere her i verden som bruker det fine ordet hukkukul. *Utflytta trønder morer seg...*
bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 18. juli 2007 #9 Skrevet 18. juli 2007 pusi: hvor finner jeg det punktet på lilletåen? skjønte det ikke helt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå