Gå til innhold

Tillab. (startet en ny tråd for og diskutere dette bare oss)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har som sagt snakket med SI igjen idag. Og dem sier bare at han må betale hele beløpet eller sone. Får vel se om vi klarer og få fikset det. Men det er jo ikke lett når folk først sier dem skal hjelpe han og så vil dem ikke det likevel. Foreksempel så har hans søster sagt at han skulle få låna av henne. Men idag når han prøvde og spørre henne så sa hun bare at hun ikke likte hvordan vi disponerte penger så derfor ville hun ikke hjelpe til likevell!! Hallo eller.. Greit nok at vi har kjøpt pc på avbetaling. ( mitt navn). Men det koster oss ikke mange kroner i mnd og det er noe vi MÅ ha. Hvis ikke vi har pc så har jeg null kontakt med min familie som bor langt unna (du vet hvor), og det hadde aldrig gått. Vi har 1 innkomst. (omtrent 15000 i mnd.) Og er 2 voksne 1 barn + 2 barn til annenhverhelg. (min samboers barn fra tidligere forhold)

Og vi klarer akkuratt og få ting til og gå runt. Hvordan kan vi da disponere pengene fel? Jeg kjenner hvertfall ikke mange som hadde greit det så bra som vi.

Føler jeg blir mer og mer lei for hver dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner det er vanskelig. Men som nevnt dette med utgiftsdokumentasjon er viktig. De kan ikke kreve penger dere ikke har. Livsopphold er lovfestet.

Og dersom han mister sitt livsgrunnlag (som også er deres) blir jo dommen usedvanlig hard i forhold til utført handling.

Så dokumenter som sagt ALT, send det til dem på mail, legg ved kvitteringer/kontoutskrifter. (altså ikke pc, bensin, mat etc, men bidrag, husleie/lån, strøm, kommunale avgifter, lisens etc)

For på 15000 i mnd har dere virkelig ikke mye til overs når alt slikt er betalt, jeg tror faktisk dere ligger under livsoppholdsgrensen.

Dersom dere også kan dokumentere at han vil miste jobben så bør dere være i boks.

Kan gjerne skrive et ukast til mail for deg, som du kan gå ut fra?

Og hva er fristen han har fått for innbetaling av totalbeløpet?

Skrevet

Ja vi ligger under Livsoppholdsgrensen.

Men jeg kan skrive mer imorgen. Nå må jeg nesten sove litt kjenner jeg. Men tusen takk for at du tar deg tid.! :)

Han skulle ringe noen samtaler imorgen også, så jeg kan jo skrive til deg når han har gjort det, og jeg vet litt mer av hva som skjer.

(utgiftsdokumentasjon vet vi godt at er viktig. Regnet over utgifter/inkomster nøye for ikke lenge siden. Rett og slett for og finne ut hvordan vi kunne få det til og gå runt.)

Gleder meg masse til jeg også kan begynne og jobbe!

Ha en fin natt. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...