Gå til innhold

Hva gjør dere med barneklærne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

altså når de er for små...!

Vi har pakket alt inn på loftet men siden vi har revet taket så måtte loftet tømmes og jeg sitter her med sikkert 1/2 containerlass med bæreposer og bager med klær... MÅ bare kvitte meg med noe. Vet at jeg har masse mer også, for har lånt bort en del, og alt det som ligger på soverommene og i gangen osv i tillegg...

Nesten helt på gråten her jeg sitter og legger de nydelige små klærne som det knytter seg så mange minner til bort til å kastes... sukk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gir bort storparten, beholder et og annet plagg som fremtidig arvegods.

Skrevet

Vi skal ha flere barn.. Så her havner alt på loftet..=)

Skrevet

Sparer på mye, selger og gir bort=) Sparer på det med mest minner.

Skrevet

Jeg tar vare på det som er fint og det som er nøytralt (slik at det kan brukes til nestemann), det som er flekkete og utvasket kaster jeg/bruker til skurekluter til bilen osv og alt annet blir enten gitt vekk til de som vil arve eller til fretex :)

Skrevet

Gi de bort? Det føles litt bedre enn å kaste, synes jeg... Sikkert mange som vil ha om du gir de bort på feks Finn..? Eller er det en barnehage i nærheten av deg som kanskje trenger litt skifte-/lånetøy?

Skrevet

Du har ikke noen å gi bort klær til da? Jeg synes det er så mye koseligere om tingene blir brukt videre enn å kaste dem...men det er meg da. Foreløpig havner babyklærne på boden, i tilfelle det blir flere barn enn vakre lille knøttegutten vår :)

Skrevet

skal ikke ha flere barn jeg,men tar vare på dem enda..Klarer ikke kvitte meg med det-er så mye fint jo!!Må vel gi vekk etterhvert,men da vil jeg gjerne gi til en god sak..må bare finne ut hvem,hvor!

Skrevet

Masse er "låne-arve-tøy" og de går tilbake, sammen med alle de klærne som gullet har fått, til dem vi lånte av. Det som er slitt/stygt/ødelagt går selvsagt i søpla.

Vi er knallflinke på gjenbruk av barneklær i min familie! En del av klærne brukes pr. dags dato av barn nr. 6!!!

Skrevet

gitt bort en del til amathea jeg, de gir bort klær igjen som de får inn til mødre som ikke har råd til så mye...

Skrevet

ja, altså med kaste så mener jeg UFF eller Frelsesarmeen. Får inderlig håpe at noen andre kan få glede og nytte av det!!! :0)

Regner ikke med at jeg får æren av å bli tante heller på mange, mange år dessverre.

Tatt vare på noen få plagg som hjemreiseklærne, kjolene fra navnefestene osv. Men likevel... Værste er å tenke på alt dette må ha kostet!!! Veldig mye av det er helt tydelig ikke vasket mer enn en gang eller to, annet med lappen på så er ikke engang brukt!!! Flaut!!!

Skrevet

Jeg kjenner den følelsen ja, særlig i de minste størrelsene har vi så mye at det slett ikke er slitt. Jeg blir forhåpentligvis tante igjen snart og da håper jeg det blir en liten gutt sånn at noen av de fine klærne som nesten ikke er brukt kan få en ny eier :) Men ellers er jeg veldig tilhenger av Frelsesarmeen og arbeidet de gjør...selv om jeg ikke akkuratt er kristen :)

Skrevet

her går alle klær som er for små til Ukraina! her har de fast innsamlig de to siste lørdagene i mnd. Har sendt flere sekker dit av både våre og barna sine klær! synes det er et flott tiltak.

Skrevet

Hvordan finner jeg slike gode formål? amathea og ukraina høren koselig ut å kunne hjelpe! Men ikke hørt om innsamling til slike formål...

Skrevet

dette heter thk stiftelsen tror jeg. Vet de har innsamling flere steder i landet.

Skrevet

Det hørtes ut som et supert tiltak! Likte Amathea også, siden jeg har vært litt interessert i hva de driver med... Hmmm... Det må sjekkes opp ;O) Takk for gode ideer!!!

Skrevet

Gir bort,men sparer på hjemmestrikkede klær som fremtidig arvegods ;-)

Skrevet

Jeg har sendt endel til Litauen o.l.

Har ingen til å arve.

Har solgt endel av det peneste på nettet. Særlig de små klærne som ikke synes at er brukt.

Arvet endel selv , og kjøpt alt for mye, så boden er alt for full. :o)

Noen plagg skal spares som minner.

Skrevet

Amathea var smart!!

Det skal jeg huske på.

Skrevet

asylmottak kommer hjem til deg og henter, iallfall Løren mottak i Oslo.

Skrevet

Har gitt bort det jeg ikke har noen tilknytning til som ikke er fint, kan kjøpes igjen når som helst osv..så tar jeg vare på mer spesielle ting som strikk, nøstebarn, de aller første klærne vi brukte en del, ting fra jeg var liten osv..sorterer ut fortløpende når det hoper seg opp..går gjennom gang på gang og luker ut.

Minner meg selv på at det bare er ting. Har gitt bort mye til fretex, på www.finn.no

Skrevet

Har også gitt bort en del til julepakke aksjonen...men når det hoper seg opp i mars så må jeg kvitte meg med en del...fantastisk tiltak synes jeg!

www.julepakkeaksjonen.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...