Gå til innhold

Halsbrann. Noen som kan forklare litt om det

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror jeg har fått halsbrann, men ikke sikker (har aldri hatt det før)

Jeg har skikkelig sur smak i halsen og det stikker, har også sure oppstøt. Dette begynte på kvelden og har hatt det hver kveld i noen uker, men i dag har jeg hatt det slik i hele dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er også sterkt plaget av dette. Det er fryktelig ubehagelig, men ikke det minste farlig. Svangerskapshormoner påvirker magmunnen- lukkemuskel, som gjør at surt mageinnehold kommer tilbake opp i spiserøret og i munnen. I tillegg på sluttet av graviditeten er det liten plass da babyen presser mot magesekken og surt kommer opp.Gaviscon kan hjelpe, men når det er som verst må jeg sitte opp å sove.... Går over når babyen er født.

Skrevet

Men har jeg halsbrann?

Tygger Loveharts og det funker.

Skrevet

stor sjangs for at det er halsbrann ja... Det er ikke veldig behagelig.. Jeg bruker også gaviscon når det er ille. Merker det oftere og oftere og reagerer å¨mer og mer av matvarer. Det smaker ikke akkurat godt, men verdt det så lenge det hjelper...

Skrevet

hørtes nok ut som du har d ja.. jeg tar link tabeletter som man får kjøpt på apoteket (reseptfritt) de er litt ekkel på konsistens i starten men det går seg til...

ellers så er det greit å holde seg unna det du merker man får halsbrann av, samt å ikke legge seg ned etter et måltid :D jeg reagerer særli på paprika, juice, kaffe, pølser, jordbær og youghurt.. så d blir lite av det :D

Skrevet

At Lovehearts funker tyder også på at det er halsbrann. Loveharts påvirker det sure og kan fungere for noen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...