LisaColli Skrevet 17. juli 2007 #1 Skrevet 17. juli 2007 venninna mi legger opp hele dagen etter den faste duppen til sin 1,5 år gamle jente. hun sover fra 12- 14/15. greit at det er viktig at de får sovet litt, men hun kan aldri gjøre noe som helst før jenta er våken igjen. de kom 1-2 timer for sent til snuppa mi sin navnefest pga duppen.. og etter hun har sovnet, får jeg ikke komme på besøk i tilfelle hun blir forstyrret og våkner.. er hun litt ekstrem eller er det slik å ha 1åringer? hehe, jeg vet jo ikke jeg snuppa trenger jo søvn om dagen hun også, men da sover hun der vi er når hun er trøtt.. men det er sikkert stor forskjell på 6mnd og 1,5 år:) (?)
cherry coke Skrevet 17. juli 2007 #2 Skrevet 17. juli 2007 For jenta mi er det viktig at hun får seg en hvil i løpet av dagen. Men om det er en halvtime eller en og en halv time spiller for så vidt ingen rolle. Legger IKKE opp dagene mine etter det, og om det er "krise" kan hun sove i vognen ute...Men det er forskjell på en 6mnd og en på 1,5 år. Og sover jenta mi inne i senga si vil jeg helst ikke ha besøk( har ei veeeldig lita leilighet).
Blue Lady Skrevet 17. juli 2007 #3 Skrevet 17. juli 2007 Om vi bare er hjemme og ikke skal noe så er jeg litt nøye.. altså jeg legger han når jeg bruker og så sover han til han våkner. Men om vi skal noe eller er bortreist så er det ikke så nøye med klokkeslett. Det som er nøye er at han får sovet, viss han ikke gjør det blir han helt umulig på ettermiddagen og kvelden og sover kjempedårlig på natta. Men om han sover fra 10-12 eller fra 15-16 har liksom ikke så masse å si. Synes det er litt unødvendig å komme så masse for sent til en navnedag pga en dupp.. Leste et sted at 1-2 åringer trenger 13,5 timers søvn i løpet av et døgn, så det er jo noe å gå etter også da
Guttemamma til tusen :) Skrevet 17. juli 2007 #4 Skrevet 17. juli 2007 heh.. ja, det var litt vell ekstremt for min del ja! før var jeg ikke særlig nøye.. da hadde han to lurer..om han bare fikk en liten dupp på den første, så tok han det igjen på den andre! Nå sover han bare ei gang, så jeg er ganske avhengig av at han får sove da.. hvis ikke blir både kvelsen og natta et hel****.. men når det er sagt så er gutten min veldig laglig.. har trent mye med han, så nå sover han like godt i vogna som han gjør i senga.. i tillegg så sover han bra i bilen! Vi legger jo igrunn også opp dagen til småens lur.. men da mener jeg at om vi skal kjøre langt, så venter vi med å kjøre til det er leggetid.. eller om vi skal til byen og skal på cafe, så gjør jeg unna handlinga mens han er våken, så legger jeg han på cafeen!da koser vi oss begge..hehe:o) gutten min er 15mnd forresten!
tonebf Skrevet 17. juli 2007 #5 Skrevet 17. juli 2007 nei er ikke veldig nøye... mini er nå 2 år men har aldri lagt opp dagen etter at han skal sove... lar han sove i vogna, eller i bilen.... trenger ikke at han skal sove hjemme i senga si klokka 12-2... men nå sover han egentlig nesten ikke noe på dagtid lenger men dette er jo opp til hver enkelt!
LisaColli Skrevet 17. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 17. juli 2007 ja lykkelig&lykkeliten, vi gjør det på samme måte som dere. jeg tenker jo over når hun som regel er trøtt, og venter med å kjøre eller ta buss ol til da.. men jeg møter til avtaler og slike ting fordi om hun skal sove. klart det er forskjell, men jeg synes også at de virker litt ekstremt opphengt, hehe.. jeg skjønner at det er viktig at de får sovet litt på dagtid med tanke på kvelden osv, men enkelte ganger må man vel kunne gjøre et unntak eller forskyve duppen? som min mor en gang sa; ungen er født inn i vårt liv, og vi må fortsette med det og ikke legge om hele livet etter ungen. med sunn fornuft såklart:)
*·.·»¦«´¨`ellapia´¨`»¦«·.· * Skrevet 17. juli 2007 #7 Skrevet 17. juli 2007 Greit at hun skal sove fra 12-14, men litt ekstremt når hun ikke kan gjøre noe før kl 15, ikke en gang ha besøk! Tulla mi sover fra 12-14 hver dag. Legger likevel ikke opp dagen etter det, har med vogna hennes hvis vi skal bort og hun sover der. Hjemme sover hun og i vogna. Nå når vi har ferie sover hun bare når hun er trøtt. Så lenge vogna er tilgjengelig går alt bra.
Gjest Skrevet 17. juli 2007 #8 Skrevet 17. juli 2007 snuppa mi er snart 21 mnd og har ikke duppet de siste ukene, hun trenger det, men det har vært en kamp, så nå har jeg gitt opp. har heller en "slitsom" ettermiddag med mye kos og oppmerksomhet.. jeg har aldri vært nøye på duppen, lar henne sove når og hvor mye hun vil, eneste jeg ikke gjør er å feks avtale trilletur når jeg vet hun skal sove.. hun pleier å sove mellom 11-13.. men om det er noe som er skikkelig gøy eller noe jeg ikke vil gå glipp av så får hun sove i vognen eller bilen på vei eller tilbake.. håper forresten hun får tilbake duppen når hun begynner i bhg, for da vil jeg gjerne ha henne oppe og ha det hyggelig litt utover ettermiddagen/kvelden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå