Gå til innhold

Til de som har barn fra før....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei, lurer på om dere som har barn fra før kan hjelper meg litt med denne spørsmål,

Har en liten gutt på 8 uker og lurte veldig fart på hva er normalt for dem å sove? Han har begynt de siste dagene å sove 8 timer i strekk men i natt sov han 12 (21.30-09.30)! Er ikke det vel litt mye kanskje, samboeren mener han skal vekkes før det for å få mat!? Blir litt forvirret, skal de sover og spiser akkurat som de vil eller burde jeg har vekket han i løpet av natta?

På forhånd takk for svarene :-)

Lykke til til dere som skal føde.. det kommer dere til å takle fint! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Barn sover ulike mye og det finnes ikke noen standardsvar, men så lenge gutten din er frisk, legger godt på seg så skal man ikke trenge å vekke dem. Men det var lenge han sov den natten da :-)Tror ikke dette kommer til å bli det vanlige for ham :-) Hvis dette vedvarer vil det kanskje være en idè å veie ham på helsestasjonen, og spørre om råd. Lykke til!

Skrevet

Heisann!

Du trenger ikke å vekke ham for å gi ham mat med mindre han er undervektig. Bare luksus at babyen sover så lenge om han er i god form ellers:-)

Skrevet

Det er godt å høre, tar vel kanskje litt etter mammaen sin da som er veldig glad i å sove! hehe Han har det fint ellers ja, var stor baby å begynne med på 4460 og la på seg nøyaktig 1.5kg ved 6 ukers kontrol så jeg skal bare la han sover jeg :-D

Takk

Skrevet

Bare nyt det og håp at det varer....! Ikke "lær" barnet å vokne om natten, vi vil jo helst at de sover da:0) Jeg har tre barn og venter nr fire. Førstemann sov ikke rundt før hun var 3 år, men heldigvis har de andre to sovet rundt fra ca. 3 ukers alder. Jeg har "bestilt" ett barn med sovehjerte til=0)

Skrevet

samme sier jeg..la han sove:)så lenge hen legger fint på seg og er ingen tegn til han ikke er frisk så er det bare å nyte det å håpe det varer:)

Skrevet

Jeg fikk beskjed om å vekke snuppa for å gi henne mat hver 3-4 time da jeg var på barsel. De"glemte" å fortelle meg at dette bare gjaldt til melka kom for fullt, så jeg dreiv på å gjorde det i nesten en mnd. Da jeg fikk vite at jeg egentlig slapp å gjøre dette var snuppa blitt vant med den rytmen, så hun sov ikke så lenge i strekk før hun sluttet med pupp da hun var 9 mnd.......

Så la barnet sove med god samvittighet! Han våkner hvis han blir sulten :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...