Gå til innhold

Hvilke symptomer har dere nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. I løpet av ferien har jeg kommet over hit til 2. trimester, godt å være et steg videre. Samtidig kjenner jeg meg usikker på hva som er "normalt" i denne fasen. Er førstegangsgravid, hvis en ser bort fra at jeg mistet en spire i høst. Det ble da oppdaget blighted ovum (tom fostersekk) i uke 11. "Kroppen min lurte meg" og det er nok en av grunnene til min bekymring nå. Jeg var på UL i uke 7 og i uke 10, og da så alt bra ut. Jeg klarer likevel ikke helt å stole på at kroppen gjør jobben sin denne gangen - at den vil "si fra" om noe er galt. Er på ferie og skulle ønske jeg i større grad bare kunne glede meg. Hvordan kjenner dere på at dere er gravid nå i 2. trimester/hvilke tegn?

Takknemlig for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kvaaaalm :(

Til tider ømme pupper

bekkenløsning

Skrevet

Har ingen symptomer verdens symptomer, men bebisen sparker og vokser :-)

Skrevet

Det er nettopp det jeg har problemer med å stole på - at bebsien sparker og vokser når jeg ikke kjenner noe. Må bare prøve tenke positivt!

Skrevet

Vel du er jo veldig tidlig enda da så det tar sikkert litt tid. Kommer jo også på hvordan morkaken ligger for da kjenner du enda mindre og mye senere. Er folk her inne som ikke har kjent noe rørelse før etter 20 uke så det er ikke noe å uroe seg for :-) Jeg er 15+5 og det er først den siste uken den har vært aktiv, men hvis man ikke vet hva man kjenner etter så går man glipp av det. Føles jo bare som sommervinger eller små bobler som sprekker til og begynne med. Jeg er 2. gangs fødende og vet hvordan det føles, så det er enklere for meg og kjenne etter.

Skrevet

Magen vokser, kynnere, masse liv og røre der nede da. Begynte å kjenne liv fra uke 16 og før det var jeg vel så og si symptomfri de 4 forutgående ukene ;o)

Skrevet

jeg har kun 1 symptom på at jeg er gravid og det er at det sparker nederst i magen=)

magen har jo også vokst litt så klart, men jeg har verken had endringer eller ømhet i puppene, ikke er jeg kvalm lenger, ingen bl, INGENTING=)

bare velstand=)

Skrevet

Mine symptomer har forsvunnet, bortsett fra større bryst og rundere mage. Har selv vært bekymret, men igår var jeg til min månedlige kontroll og jeg fikk høre at hjertet fortsatt slo og slo. Er nå i uke 17.

Skrevet

Jeg er fremdeles trøtt. Gleder meg til det går over.

Skal på ferie fra fredag, så jeg håper på å sove litt mer da.

Ellers er det lite sympomer. Føler meg feit, og ser at puppene er store, men de er ikke så ømme lengre. Er i uke 14, så det er vel noen uker igjen til jeg kjenner knerten.

Skrevet

Jeg er trøtt..... skulle tro jeg hadde fått sovesyken...

Ellers merker jeg ingenting bortsett fra litt bekkenløsning og ømme pupper. Og noen dult i magen på morgenen:)

Er 17+5

Skrevet

Er nå 17+1 og er forsatt kvalm. Det er også det eneste. Har ikke kjent liv ennå, men magen har blitt ganske stor : ) Får bare holde ut til ultralyd om 2 uker.

Skrevet

Her er det lite symptomer igjen, gitt. Er i uke 14 nå og er fortsatt litt trøtt, men ellers ingenting. Det er jo deilig det da :o)

Skrevet

Hei. Fint å høre hvordan flere har det. Gleder meg til å få se det hele igjen på UL. Er det uke 18 som er vanlig? Gjesp, på tide å ta kveld - jeg er fortsatt veldig trøtt jeg også....

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...