Mrs Bøll Skrevet 17. juli 2007 #1 Skrevet 17. juli 2007 Jenta mi på 9 mnd er ikke så interessert i puppen lenger og da er det også blitt lite melk igjen. Hun nekter å drikke morsmelkerstatning... Er litt bekymret for om hun ikke får i seg nok væske. Hun spiser to grøtmåltider til dagen og drikker vann til måltidet + litt i løpet av dagen. Jeg tilbyr henne pupp morgen, ettermiddag og kveld, men morgen er eneste gangen hun er interessert. Kan jeg starte med å introdusere kumelk eller må jeg vente??
Blomman Skrevet 17. juli 2007 #2 Skrevet 17. juli 2007 du må nok vente til 12 mnd ja! pga fare for allergi og tarmene er ikke modne for de store proteinene enda - for tidlig introduksjon kan gi tarmblødninger (og senskader som gir tarmsykdommer som ulcerøs colitt og morbus chron). Husk at mat med mme teller i hvor mye væske du gir. Fra 10 mnd kan du gi yoghurt og syrnet melk (biola, cutura), samt melk i mat, men ikke ren kumelk. (se anbefalinger for spedbarnsernnæring på shdir.no)
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 17. juli 2007 #3 Skrevet 17. juli 2007 Blomman :-) Var inne der og kjika æ :-p Kan æ gi egg til Lukas nu? Trudde man måtte vente med d, særlig hviten= Er så mye forskjellig man hører, blir jo tullerusk :-p
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 17. juli 2007 #5 Skrevet 17. juli 2007 Nei har jeg hørt da den kan svelle opp!?? Sette seg fast i halsen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå