1 blå, 1 rosa & 1 Engel Skrevet 17. juli 2007 #1 Skrevet 17. juli 2007 Jeg er 16+3, og har kjent liv fra uke 14 ca. Er det sånn at man skal kjenne liv hver dag så tidlig, eller er det etter uke 20 man skal ha kjent liv hver dag? Er 2.gangs, så burde jo egentlig vite det, men husker ikke.... :-)
Ranveig R Skrevet 17. juli 2007 #2 Skrevet 17. juli 2007 Regelen er vel at ein skal kjenne liv dagleg frå veke 25, det er i alle fall det jordmor har sagt til meg. MEN dersom du har kjent liv dagleg i mange veker og aktiviteten plutseleg endrar seg veldig bør ein uansett ta kontakt med lege/jordmor sjølv om ein er mindre enn 25 veker på veg.
Athina' Skrevet 17. juli 2007 #3 Skrevet 17. juli 2007 Min knert har også vært aktiv den siste uka men i dag har jeg ikke kjent noe. Ble litt bekymret jeg også men de er jo så små at jeg vet sannelig ikke hva man skal kjenne så tidlig jeg. Første gang jeg kjente den var i uke 12, men så ble det stille lenge før nå i det siste. Det er vel nå man skulle hatt babywatcher hjemme, for jeg husker heller ikkeno fra første gang.
Athina' Skrevet 17. juli 2007 #4 Skrevet 17. juli 2007 Nå sparket han igjen litt ømt i siden på meg og vips så smiler jeg og er beroliget :-) Men som sagt jeg vet da søren om den reglen om spark hver dag er for oss når det er så tidlig jeg, for de har jo god plass der inne og det avhenger jo av morkakeplassering. Tror kanskje vi er heldig som kjenner såpass aktivitet som vi gjør så tidlig jeg :-)
tinef84*høygravid* Skrevet 18. juli 2007 #5 Skrevet 18. juli 2007 du skal kjenne liv hver dag fra 28 uke.. det er det som er hovedregelen.. jeg kjente ikke liv hver dag før jeg var 26 uker.. og lege og jordmor sa at det ikke var uvanlig.. når man er så tidlig som 16 uker så er babyen så liten enda og han han masse plass og boltre seg på.. men ta kontakt med lege eller jordmor hvis du er bekymret,, skjønner hvordan du har.. lykke til..
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2007 #6 Skrevet 18. juli 2007 Det går ikke ann å kjenne liv i uke 12! Ikke mulig siden livmoren ligger så langt ned sa jordmor til meg!
1 blå, 1 rosa & 1 Engel Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 18. juli 2007 Kjente ikke liv i uke 12 heller da... Kjente liv i uke 14 jeg... Er fullt mulig å kjenne liv da.... :-)
lotta72 har fått Anders Skrevet 18. juli 2007 #8 Skrevet 18. juli 2007 Selv om noen mener at der er umulig å kjenne liv i uke 12 så er det jo først og fremst de som har født før som sier det, og de vet hva de skal kjenne etter. Vi er forskjellige tross alt, og det kommer jo ann på flere ting. Hvordan morkaken ligger og sånn. Er i uke 14 og venter enda, men da jeg var førstegangsfødene (med tvillinger riktig nok) kjente jeg det i uke 13. Sist gang kjente jeg det i uke 16. Gleder meg til de daglige sparkene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå