Florida Skrevet 17. juli 2007 #1 Skrevet 17. juli 2007 Skal snart ut på tur alene med min lille gutt på 5 mnd. Skal reise rimelig langt, med ett flyskift hvor vi skal ut med all bagasjen - og så skjekke det inn på nytt. Smarte greier..... Tenker å ta med bilstolen inn på flyet (ringer dagen før for å høre om det er plass), pluss at jeg har bæresele med meg. Skal sende vogna...hvor mye veier noe sånt noe ??? Har ei Emmeljunga Classic storvogn.. Jaja, det finner jeg nok ut av uansett Blir bare dyrt med overvekt!! Noen som har noen gode erfaringer å dele???? Takker for alle tips!!!!!
LL79 Skrevet 17. juli 2007 #2 Skrevet 17. juli 2007 Jeg har reist en del med min kar, og har noen småtips. Jeg har ikke villet ha med bilstolen da jeg syns det er mer pes. (Mer å bære på). Ville heller sendt den. Vogn og bilstol går om spesialbaggasje, og koster ikke noe ekstra. Jeg bruker kun babybjørn når jeg resier med min gutt. Han elsker å sitte i den. Ellers er det bare å be om hjelp til innsjekking, slik at du får sendt alt. Ellers har jeg hørt om ei som anbefalte å sitte forrest, for da kunne hun legge ungen på gulvet når det skulle sove. Jeg har aldri sittet forran, men har fått et ledig sete som jeg kunne legge han ned i noen ganger. Ellers har jeg han alltidpå fanget. Mitt tips er å ha med noe spennende til han. Noen ekstra leker og kanskje noe godt å spise (frukt eller noe) om han spiser fast føde. Noen flyselskap sier de ønsker at barnet sitter i fanget ditt ved opp og nedstigning, mens andre sier du godt kan amme (om du gjør det). Jeg har aldri fått til amming ved opp og nedstigning, og han har aldri hatt problemer med trykk. Smokk kan også hjelpe mot trykket. Ellers er det greit å reise. Jeg har aldri hatt problemer med det. Gutten min syns det er stor stas å reise, for det er så mye spennende å se på på flyplasser (mye folk og masse ly). God tur:) LL
Mrs Bøll Skrevet 17. juli 2007 #3 Skrevet 17. juli 2007 Dersom du skal reise langt tror jeg det går an å bestille basinette (eller noe sånt). Tror det er en slags bag som festes på veggen helt fremderst i flyet som barnet kan sove i. Ville heller ikke hatt med bilstolen - tviler også på at du får lov til å ha den med ombord. Vår bilstol er såpass stor at den ikke ville fått plass oppi bagasjehylla eller mellom stolsetene. Jeg reiste alene med gutten min da han var 3 mnd. Jeg hadde timet det slik at han skulle være sulten til avgang, slik at jeg kunne amme ham da. Han ble stresset/forstyrret av alle lydene og folkene, i tillegg var det fullt på flyet og vanskelig å finne god ammestilling i flystolen. Det endte med at han gråt en god stund, før han sovnet... Ha med smokk og evt vann på en kopp. God tur!
Fikk maibaby06 Skrevet 17. juli 2007 #4 Skrevet 17. juli 2007 har reist noen ganger med en liten en, men aldri hatt med bilstol. Hatt han i babybjørn på flyplassene og det har gått greit. Forrige flytur fikk vi bassinette og der sov han kjempegodt. Hør om du kan få det hvis du skal fly langt. Da sitter du helt foran, og det er som regel litt mer plass. Ellers anbefaler jeg at du har med stelleunderlag til å bruke hvis du skal stelle på flyet eller flyplass, ikke alltid det er helt rent der (yuk), våtservietter til skift, ekstra klær etc. Hadde også med nesedråper og babyparacet i håndbagasjen. Ta gjerne også med våtservietter til håndvask, kjekt å ha!:-) Jeg har pleid å pakke ferdig den gjennomsiktige posen med flytende, og en pose med flytende babymat, flaske etc. Da kan du bare fiske ut posene ved sikkerhetskontroll, ikke alltid lett når man reiser alene med baby. Ikke bruk belte i buksen eller sko med snøring. Feks i london og usa må du av med sko ved sikkerhetssjekk, greit å bare smette på sko etterpå når du står der med babyen. Vi har også pleid fått "snike" i sikkerhetskøen, går frem til en eldre sikkerhetsvakt og "kan vi gå foran her med babyen?", da ordner det seg alltid;-) (av og til kan det være enorme køer...). Jeg pleier også å ha med en gjennomsiktig mappe med lås, hvor jeg har billetter, ombordstign kort, pass, klokke etc. Enklere å finne frem ting med en hånd når du ser hvor ting er;-) Ble litt langt, men jeg kom liksom på ting underveis:-) god tur!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå