Rose69 Skrevet 17. juli 2007 #1 Skrevet 17. juli 2007 Leste at det ikke er gunstig for MM, men vet noen om det er ok for annen type mat? F eks grønnsakspure, sviskepure, middagsmat, osv..
Mammasin Skrevet 17. juli 2007 #4 Skrevet 17. juli 2007 Nyere forskning(uten at jeg kan vise til kilder)..visste man det ikke sier.........kanskje ikke så lurt å varme ting der...allikevel. Har noe med celledeling å gjøre....hmmm.... men mye man kan tenke seg dem finner ut er ugunstig med tiden..man får bestemme selv.:-)
Jeg vil hete anonym!!! Skrevet 17. juli 2007 #5 Skrevet 17. juli 2007 Varmer ikke mm der, men alt annet jeg også. Ideelt burde jeg sikkert ikke gjøre det, men hverdagen er ikke alltid like ideell i praksis med baby som krever mat på sekundet og alt det der......lillegutt er en utålmodig liten kar...
Lykkepiller Skrevet 18. juli 2007 #6 Skrevet 18. juli 2007 Nei, varmer ingenting i mikroen, bruker vannbad til all barnemat. Dette grunnet nyere forskning...
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 18. juli 2007 #7 Skrevet 18. juli 2007 ikke jeg heller.. kun hvis vi er på kafe eller noe..ga bort microen vi pga nyere forskning:)
selfangerkjerringa Skrevet 18. juli 2007 #9 Skrevet 18. juli 2007 Varme opp grøten i mikro? Hvordan gjør man det da?
selfangerkjerringa Skrevet 18. juli 2007 #11 Skrevet 18. juli 2007 DET er jo i tilfelle ikke noe problem
mamma til en prinsesse Skrevet 18. juli 2007 #12 Skrevet 18. juli 2007 varmer kun middagsglass i mikroen jeg
båneiverden Skrevet 18. juli 2007 #14 Skrevet 18. juli 2007 Hei! Nå ble jeg litt nysgjerring...og usikker... Pleier ofte å varme middagne til tulla i mikroen jeg... hva slags forskning viser at det ikke er bra? Dette må jeg finne ut av! Hvor kan jeg lese om dette?
selfangerkjerringa Skrevet 18. juli 2007 #16 Skrevet 18. juli 2007 Å varme vannet til grøten i mikro er vel neppe noe problem. Det er kun vannet jeg varmer - tilsetter malt og grøtpulver etterpå.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2007 #17 Skrevet 18. juli 2007 Vi varmer vannet til mme/grøt i micro. Har ikke hatt så mange middagsglass enda, men det står jo på nestle sine at dem kan varmes i micro..
Vi har tre mirakler! Skrevet 18. juli 2007 #18 Skrevet 18. juli 2007 Mat som blir varmet opp i micro, får forandringer i aminosyrene, som er byggesteinene til proteinene. Jeg tror ikke det er bra for noen, hverken store eller små...har derfor kastet ut microen!
Mammasin Skrevet 19. juli 2007 #20 Skrevet 19. juli 2007 Ikke vann som du skal ha i maten/grøten, bruk vannkoker, går jo like fort når det er så lite man skal ha:-) Om man vil være på den sikre siden. Men det er jo ikke noe helsemyndigheten har gått offentlig ut og sagt at er skadelig, men det er sannsynlig at det kommer en advarsel. En regel er vel å forsøke å unngå det om man kan. Uansett er det kanskje noe med hvor ofte også! Hva vet jeg:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå