Gå til innhold

til dere som har vært i syden med barn på 12-13 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

Skal inn her den 12. august, men har allerede væt innom med andre spørsmål - på småtroll 0-1 dreier det seg mye om spebarnsstadiet!!

Det jeg lurer på er rett og slett tips! Noen tips?

Skal til Mallorca med gutt som da er nettopp fyllt ett år.

på forhånd takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat reist alene med en 14 mnd gammel gutt. Tips............tja. vi hadde med litt mat hjemmefra. Det var bra. Hadde også med nestele/semperdrikker. Han drikker vann, men synes det var greit å spe på med litt ekstra. ellers hadde jeg med baby bjørn. Har investert i papatum sele til neste tur. Synes selen var god å ha på flyplass og når han nektet å sitte i vogn. Kan jo bli litt mye for de små, selv om vi hadde en stille og rolig ferie! Hadde også med hans egen dyne. Greit med litt kjente lukter osv...

Det kan være slitsomt å reise med små har jeg hørt, men jeg reiste som sagt alene.....og med masse positiv innstilling blir også selve reisen bra:)

Ps. Husk noe å aktivisere med på flyet. Gjerne litt "snop" også... (rosiner er godt;)

Skrevet

Jeg har tidligere vært i Alcudia på Mallorca med min sønn på da 14mnd. Vi reiste midt i høyeste turistsesong, og med en slik barnevennlig plass blir det fort utsolgt av bleier. Så anbefaler å ta med bleier. Flyturen kan bli slitsom. Dere skal jo ha barnet i fanget. Så ikke vær supersultne. Dette brettet får du ikke ned med et barn på fanget, men om dere er flere som reiser så kan dere jo spise på skift. Ta med bøker og leker.

Solbriller til småen er et must. Solen er ganske sterk, og det er vondt å gå å myse hele dagen. Et håndkle til å ta i vognen er bra. En mørk vogn kan bli ganske varm. Et laken til å ha på småen når solen er på sitt høyeste, eller når han sover er også bra. En drikkeflaske er greit å ha med. Ikke like lett å drikke fra flaske.

Skrevet

Jeg syns flyturen kan bli ganske slitsom hvis ungen ikke sover. Så jeg ville tatt med noe å bestikke gutten din med på flyet. Han kommer sikkert til å kjede seg når han kun får sitte på fanget i non timer. En ny leke? Noe å dille med? En kjærlighet, sjokolade som du eller ikk ville ha gitt, kan være grei å ha å bakhånd i tilfelle. Ellers må dere foreldre passe på å være gode og mette og utvilte så dere kan bruke deres energi på sønnen deres.

I mallorca går det sikkert greit med en ettåring. Bare pass på å ha nødvendig utstyr for beskytte ham i sola. Det kan bli veldig varmt, og da er det viktig å ta hensyn til sønnen deres. Vær i skyggen, bad masse osv...

Ta med bleier. Ellers så kan jo sønnen deres spise vanlig mat. Men jeg ville tatt med grøt hvis han pleier å spise det. Det er ofte så mye sukker i grøtene der nede.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...