myspys Skrevet 17. juli 2007 #1 Skrevet 17. juli 2007 Ble plutselig litt forvirret i dag etter å ha snakket med legen min, men fikk ikke somlet meg til å spørre henne hva hun egentlig mente. Har vært litt sykemeldt på helt på slutten (er i uke 36), og ringte for å fornye sykemeldingen med noen ekstra dager i dag, slik at den varer frem til jeg går i permisjon den 30. juli. Ikke noe problem det, men så sa hun rett før jeg la på og hun ønsket meg lykke til at jeg måtte friskmelde meg før jeg gikk i permisjonen. Jeg trodde da dette gikk automatisk. Er det virkelig noe jeg selv må gjøre i denne forbndelse? Noen som vet? Det siste jeg gidder er å tulle med NAV-rot rett etter fødsel, så tenkte å være føre var... Legen min er borte resten av uka, så jeg får ikke spurt henne nå.
Gjest Skrevet 17. juli 2007 #2 Skrevet 17. juli 2007 Jeg var 50% s.m. de siste ukene før jeg gikk ut i permisjon, og det var aldri noe tema å måtte friskmelde meg før permisjonsdagen. S.m. varte jo bare fram til dagen før permisjonen begynte, så det var jo rimelig greit og logisk. Alt gikk helt fint "av seg selv", og lønna kom med 80%, den. Lykke til (:
nicco Skrevet 17. juli 2007 #3 Skrevet 17. juli 2007 Jeg har gått sykemeldt siden november, og har sykemelding som går ut 30.7., den dagen min permisjon begynner. Har gjort dette flere ganger, og aldri hørt noe om friskmelding.
Gjest Skrevet 17. juli 2007 #4 Skrevet 17. juli 2007 På min siste sykemelding stod det i eget felt at jeg var friskmeldt fra den dagen permisjonen begynte.
myspys Skrevet 17. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 17. juli 2007 Akkurat! da kanskje legen min bare tenkte høyt mens hun fylte ut når hun sa det. Det ser jeg sikkert når jeg får sykemeldingen i posten, og fra svarene deres ser det jo ut som dette ordner seg automatisk. Takk for svar!
Raych Skrevet 17. juli 2007 #6 Skrevet 17. juli 2007 Det er legen som skal friskmelde deg fra og med den dagen du skal ut i permisjon. Det gjør hun jo bare med å kun sykmelde deg til og med dagen før... Hvis hun ikke gjør det tror jeg NAV gjør det automatisk på grunn av at de har jo fått din søknad om fødselspenger og vet når du skal ut i permisjon...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå