Gå til innhold

Må være anonym! ang. hasj?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man over lengere tids bruk bli brunaktig på hviten i øyet?

Vet jo det mest sansynlig er noe levergreier!!!

Lurer pga jeg vet ikke hvor rett/feil jeg kan ta av min egen mor :-(

Takknemelig om noen også kanskje har andre symptomer eller erfaringer og dele!

Vet hun røyker, men hvor mye og hvor langt har hun gått!

Hater dette her!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan noen legge dette på skravle for meg?

Skrevet

har ikke peiling på det men kan legge det ut på skravle for deg !!

Skrevet

Det er ike meg bekjent at man kan få noen fargeendring på øynene, hverken det hvite eller iris.

Derimot kan man få det både ved levertrøbbel og ikke minst, og kanskje mer sannsynlig, nyretrøbbel...

Både nyrestein og gallestein kan også gjøre dette...

Skrevet

Linken på skravle: Er ikke jeg som har problemet, min mor har holdt på i mange år! Er selv 26 år og holder meg langt unna den driten der! Mamma er 43 og bor sammn med en som gjør at hun nok aldri kommer til å slutte! Kan ikke be henne om hjelp til noe, det tør jeg ikke! Så "heldigvis" bor vi ikke isamme by, for hun vet ikke at jeg vet! Løyet flere ganger oppgjennom min oppvekst da jeg har funnet dette hjemme!

Er det noe jeg kan gjøre for å hjelpe da? Uten at hun vet det?

Skrevet

Det er ikke så lett å hjelpe henne uten ågjøre henne oppmerksom på det.

Vil anbefale deg å konfrontere henne med at du vet i stedet og forklare din skyffelse og utrygghet på henne. Går utfra du har barn siden du er her inne, og gjør spesielt din utrygghet i forhold til hennes rolle som bestemor helt klar for henne.

Skrevet

Du kan nok ikke gjøre noe uten at hun vet det: jeg har erfaring med en alkoholistisk far. Jeg vissta at han drakk en del, men ikke at han drakk så mye som han gjorde. Han fikk magesår og ble bare dårligere og dårligere. Etterhvert ble han gulere og gulere båre på øynene og huden og gikk til slutt til legen. Han ble innlagt med akutt leversvikt og vi fikk beskjed om at kom til å dø pga for stort forbruk av alkohol.

Vi fikk sjokk hele gjengen, visste ikke at han drakk så mye. Julen gikk med å sitte ved sykesengen og tenke på hva vi kunne gjort om vi visste. Heldigvis klaret pappa å klamre seg til halmstrået og lever ennå. Han er skadet for livet både psykisk og fysisk. Vi får aldri pappan vår igjen. Han er en skygge av seg selv. Alkohol er det slutt på takket være mamma og a-senter.

Så mitt råd er: Om du tror hun er på gale veier, gjør noe!!!!! Ta henne med til legen og finn ut hvorfor hun er brun på øynene, søk om avvenning til henne. jeg ville prøvd i alle fall for det som hendte oss unner jeg ingen andre. Lykke til.

Skrevet

Dere vet godt hvem jeg er, derfor jeg er anonym :-p

Tør ikke ta det opp med henne heller pga samboeren hennes! Hadde det ikke vært for han, så hadde hun nok ikke holdt på :-/ Han er en "pest" og ingen i vår familie liker han! Aner ikke hva jeg skal gjøre!Hadde en krangel her for en liten bagatell om at vi ville være alene en natt siden vi hadde ongefri, endte med at de besøkte venner istede for å komme hitt. Så kjørte de hjem igjen. Mamma var innom en snartur og sa de var skuffet, var da jeg så hun var så brun på øynene! :-(

De skulle egentlig ikke komme for dagen etter uansett!!

Men er ikke det som plager meg, er om hun trenger hjelp :-(

Skrevet

Hva har dette med hasj å gjøre?

Skrevet

Har med saken og gjøre? Hva mener du? Det jeg vil vite er om hun har gått for langt, hun er ikke lenger "min" mamma! Føyer seg etter mannen sin, som om....ja. Vet ikke hva jeg skal si! Vil bare vite om noen der ute har erfaringer og vet hva jeg kan lete etter! Og ikke minst hjelpe!

Var vel galt av meg å spørre her inne, alt man "lurer" på blir jo vrengt til noe helt annet uansett! Blir bare mer nedenfor når DU kommer inn med ett sånt sp.mål som dette for noe som "betyr" mye for meg :-(

Takk og farvell! Skal slippe høre mer fra meg om denne saken da!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...