THKL Skrevet 17. juli 2007 #1 Skrevet 17. juli 2007 Mulig dette bare blir gjentakelser av alt som er skrevet her før. Hadde et ok, faktisk ganske bra forhold til svigermora mi før jeg fikk barn. Etter det, 2 år siden nå, har det bare blitt verre og verre. Hun behandler meg som en tenåring som har blitt mor (er 36 år), og må hele tiden fortelle hva det andre barnebarnet har og ikke har (for det er visst det riktige). Har nettopp fått vite at hun gjør det samme hos dem, og da må jeg si jeg lurer på hva som feiler henne. Alt hennes sønn kritiserer henne for når det gjelder hennes forhold til barnebarnet eller noe som berører oss, tror hun det er jeg som står bak. Det er det faktisk ikke, men hun bitcher rundt som bare det. Har nå kjøpt barnestol for å ha i deres stol og har kjøpt et Britax som går fra 15-36 kg og bare kan stå fremovervendt. Før jeg skjønte at det ikke kunne snus hadde vi en diskusjon der hun nektet for at det var farlig å sitte fremvovervendt, for det gjorde det andre barnebarnet når han brukte det (begge er 2 år)! Er det argumentet for at det er trygt?? Så sa jeg senere at det er farlig å sitte den veien pga tungt hode/lite utviklede muskler etc, da avfeide hun meg bare bryskt og sa at hun ikke kunne diskutere eller argumentere for hun var bare blitt fortalt at det kunne stå fremovervendt. Ferdig med den saken. Måten hun snakker til meg på er så frustrerende og jeg får aldri sagt fra ordentlig. Synes hun behandler meg som en dritt. Så tenker jeg at jeg skal vel klare å overhøre alt pisset hennes, men hva hvis hun fortsetter denne sammenligningen av barnebarna sine når de blir større også? Vil helst ikke at mitt barn skal få høre noe av det. Også vanskelig å si fra om sånne ting, fordi hun selv mener hun er ekspert på barnepsykologi og har sagt flere ganger at man aldri skal sammenligne! I dag vurderer jeg å kutte all kontakt med kjerringa. Mens fornuften forsøker å si at jeg må være voksen og ikke bry meg. Men det er viktig å bli respektert som forelder, er det ikke? Det er mitt barn og jeg er sikker på at jeg har gjort mye bra for henne, men hører aldri noe om det. Bare sånne helt idiotiske ting når jeg ammet om at hun ville ha mer/mindre melk. At hun måtte få ei brødskive (var vel 6 mnd). At vi må kjøpe større leilighet så hun får springe litt mer, for det har jo søskenbarnet. Og søskenbarnet har jo sandkasse. Det har jo nå vi også, men jeg har ikke hørt en eneste kommentar om at det var bra eller noe sånt. Hva feiler det denne kjerringa egentlig? Skal jeg virkelig måtte leve med dette? AK
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2007 #2 Skrevet 18. juli 2007 vet ikke hvorfor voksne mennesker oppfører seg sånn, det eneste som slår meg er at de ikke har så mye som skjer i sitt eget liv. Og vi må vel bare holde ut og prøve å la det prelle av. ikke så lett, men kan nesten ikke kreve at sambo skal kutte ut moren sin.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2007 #3 Skrevet 20. juli 2007 Tror ikke alder har noen betydning for hvordan slike svigermødre behandler deg. Dessverre. Hun vil nok aldri forandre seg, du må leve med det eller kutte henne helt eller delvis ut, det er min erfaring etter mange år med et lignende tilfelle,
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2007 #4 Skrevet 20. juli 2007 for en bitch! hadde jeg vært deg hadde jeg holdt meg unna henne. du kan jo sende barna med mannen din til henne noen ganger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå